پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد جی تی 40 (1)

گرانی عجیب گیربکس فورد جی تی نسبت به AMG GT با وجود یکسان بودن گیربکس ها!

ساخت خودروهای سوپراسپرت کمیابی همچون فورد جی تی، هزینه های گزافی را بر دوش کمپانی های مختلف متحمل می کند. اکثر کمپانی های سوپر اسپرت ساز برای کاهش هزینه های خود با دیگر کمپانی های خودروسازی شریک می شوند. به طور مثال دو کمپانی فورد و مرسدس بنز برای ساخت نمونه های جی تی و […]

ارشیا
یکشنبه - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

ساخت خودروهای سوپراسپرت کمیابی همچون فورد جی تی، هزینه های گزافی را بر دوش کمپانی های مختلف متحمل می کند. اکثر کمپانی های سوپر اسپرت ساز برای کاهش هزینه های خود با دیگر کمپانی های خودروسازی شریک می شوند. به طور مثال دو کمپانی فورد و مرسدس بنز برای ساخت نمونه های جی تی و AMG GT از یک گیرباکس استفاده می کنند. اما به طور عجیبی گیرباکس فورد جی تی دو برابر گیرباکس AMG GT قیمت دارد!.

مرسدس-بنز-AMG-GT-1.jpg

این دو خودرو از گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه ساخت Getrag بهره می برند. مشتریان فورد برای خرید این گیرباکس باید مبلغ 32,324 دلار پرداخت کنند در حالی که مشتریان مرسدس بنز تنها 14,940 دلار هزینه را پرداخت می کنند. این قیمت در بازار آزاد با تخفیف تا 13,446 دلار هم کاهش می یابد. این تخفیف برای مشتریان فورد هم وجود دارد. تا جایی که با تخفیف 14.5 درصدی، قیمت گیرباکس به 28,318 دلار کاهش می یابد.

فورد جی تی (3)

اما کمپانی فورد این گیرباکس را تنها به مالکین نمونه جی تی خواهد فروخت. نکته عجیب اینجاست که حتی ضرایب دنده هم در این خودرو یکسان است اما یکی بیش از 2 برابر دیگری قیمت دارد!. کمپانی فورد همکاری گسترده ای با Getrag دارد. این کمپانی هنوز دلیلی برای قیمت بالای این گیرباکس ارائه نداده است. اما به نظر می رسد که سوپر اسپرتی با تیراژ 250 نمونه در سال برای فورد آنقدر گران تمام می شود که مجبور است برخی قطعات را با قیمتی بالاتر به فروش برساند.

مرسدس بنز AMG GT (2)

این کمپانی چندی قبل اعلام کرد که 350 نمونه دیگر را هم از جی تی 40 خواهد ساخت تا به رقم تولید نهایی 1350 دستگاه برسد. تنها فورد و مرسدس بنز نیستند که از گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه Getrag بهره می برند. کمپانی فراری هم قبل تر در نمونه های 458 و کالیفرنیا هم از این گیرباکس استفاده کرده بود، اما با ضرایب متفاوت.

فورد جی تی (7)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

آموزشی قسمت پنجم: نکاتی که باید هنگام رانندگی با گیربکس دو کلاچه در نظر بگیریم

گیربکس دو کلاچه: کلاچ خشک بهتر است یا تر؟

آموزشی قسمت نهم: بررسی مشخصات روغن موتور / 10W-40، این اعداد به چه معناست؟

قیمت هیوندای النترا 2019 اعلام شد / مدل پایه تنها 17 هزار دلار!

خودروهای اعتبار سنجی شده ولوو شامل گارانتی بی نهایت کیلومتر خواهند شد!

چگونه با فشار آب 43,000 PSI یک پژو 206 را اسقاط کنیم!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی