پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید خودرو_تولید_سمند

کاهش تولید محصولات ایران خودرو

کاهش تولید محصولات ایران خودرو برای مقابله با رکود بازار خودرو انجام شده است در این حین مدیرعامل این شرکت اعلام کرد به هیچ عنوان قیمت ها کاهش نخواهد یافت. با توجه به رکود موجود در بازارهای اقتصادی کشور از جمله بازار خودرو، ایران خودرو از روز گذشته تولید محصولات خود را از روزی ۲۴۰۰ […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۴

کاهش تولید محصولات ایران خودرو برای مقابله با رکود بازار خودرو انجام شده است در این حین مدیرعامل این شرکت اعلام کرد به هیچ عنوان قیمت ها کاهش نخواهد یافت.

با توجه به رکود موجود در بازارهای اقتصادی کشور از جمله بازار خودرو، ایران خودرو از روز گذشته تولید محصولات خود را از روزی ۲۴۰۰ دستگاه به ۲ هزار دستگاه کاهش داد. به‌دنبال رکود بازار و پایین بودن تقاضا برای خرید خودرو، ایران خودرو از روز گذشته نسبت به کاهش تولیدات خود اقدام کرده و تیراژ تولید این شرکت از روزانه 2400 دستگاه به 2 هزار دستگاه رسیده است. اجرای برنامه کاهش تولید بعد از پایان تعطیلات تابستانی 10 روزه ایران خودرو، از روز گذشته در این شرکت آغاز شده است. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایطی که بازار یک محصول با کاهش تقاضا روبه‌رو است، کاهش تیراژ تولید می‌تواند یکی از راه‌‌حل‌های این مشکل باشد که البته در کنار این اقدام باید روش‌هایی برای افزایش تقاضای خرید خودرو نیز اجرایی شود. (به نقل از فارس)

ایران خودرو: قیمت ها کاهش نمی یابد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو به هیچ عنوان کاهش نخواهد یافت، گفت: درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارسال کرده‌ایم. هاشم یکه‌زارع با اشاره به اینکه قیمت خودرو به هیچ عنوان کاهش نمی‌یابد، اظهار کرد: هزینه‌های تولید هر روز در حال افزایش است و این موضوع باعث می‌شود تا قیمت‌ها روند کاهشی نداشته باشد. وی با بیان «درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارسال کرده‌ایم» افزود: قرار است به‌محض برگزاری جلسات جدید شورای رقابت این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. یکه‌زارع درخصوص پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی به هریک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا که در جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع مطرح شده بود، گفت: این موضوع در حد پیشنهاد بوده و هنوز قطعی نشده است. مدیرعامل ایران خودرو در رابطه با انباشت تولید در انبارهای این شرکت هم افزود: در سال 92 تولید و تحویل یک خودرو سه ماه زمان می‌برد، اما امسال مدت زمان تحویل خودرو 16 روز شده است. (به نقل از تسنیم)

تلاش خودروسازان برای رهایی از رکود

پرداخت وام به خودروسازان بزرگ خیانت به دیگران است؟

اجرا قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو

پیشنهاد تغییر قانون واردات خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی