پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد / بازار خودرو در انحصار خودروسازان داخلی

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی معتقد است منع واردات خودرو موجب شده تا بازار خودرو به انحصار خودروسازان داخلی تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ سعید باستانی  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد لغو ممنوعیت واردات خودرو، گفت: از آنجا که قانون منع واردات خودرو وجود ندارد، […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی معتقد است منع واردات خودرو موجب شده تا بازار خودرو به انحصار خودروسازان داخلی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سعید باستانی  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد لغو ممنوعیت واردات خودرو، گفت: از آنجا که قانون منع واردات خودرو وجود ندارد، بنابراین ممکن است برحسب شرایط اقتصادی در مورد برخی کالاها تصمیماتی اتخاذ شود.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات 1339 قلم کالا بیان داشت: مصوبه ممنوعیت واردات این اقلام در جلسه سران قوا به تصویب رسید و زمان در نظر گرفته برای این ممنوعیت تا پایان سال جاری اعلام شد. بنابراین برای استمرار ممنوعیت واردات این اقلام در سال آینده باید مجدد ممنوعیت واردات آن مصوب شود.

باستانی بیان داشت: با این شرایط خیلی‌ها معتقدند که واردات خودرو نباید به صورت اعم ممنوع شود و در صورت ادامه ممنوعیت حتما بررسی‌های لازم انجام شود که ممنوعیت واردات خودرو چقدر به نفع تولید داخلی و مصرف‌کننده بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ممنوعیت واردات خودرو با توجه به اینکه قانونی در این رابطه وجود ندارد، نمی‌تواند دوام داشته باشد، بیان داشت: بنابراین اگر قرار است ممنوعیت واردات خودرو ادامه داشته باشد، ممنوعیت آن باید تمدید و به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه در دراز مدت نباید واردات خودرو را ممنوع کرد، بیان داشت: شاید در کوتاه مدت بنا به مسائل ارزی و به دلیل برخی از مسائل اقتصادی لازم باشد، تا ممنوعیتی را در واردات این کالا ایجاد کرد، اما در دراز مدت این ممنوعیت نباید پایدار باشد.

آغاز به کار کمیته تفحص از خودروسازان داخلی /احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

ممنوعیت واردات خودرو توجیه علمی ندارد / واردات براساس شرایط بازار مدیریت شود

گفت و گو با 2 کارشناس صنعت خودرو با موضوع (( ممنوعیت واردات خودرو ))

با ممنوعیت واردات خودرو تکلیف شماره گذاری خودروهای وارداتی چیست؟

فعالیت رنو در ایران تعلیق شده، نه لغو/ سیاست ممنوعیت واردات خودرو اشتباه است

چرخ اسقاط خودروهای فرسوده در پی ممنوعیت واردات خودرو از حرکت ایستاد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی