پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک خودروهای سنگین

صحبت های متناقض مسئولان در تأمین لاستیک

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:  در اقدامات و صحبت های مسئولان  وزارت صنعت و بانک مرکزی در روند تأمین لاستیک تناقض هایی وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به تداوم مشکل کامیون داران در تأمین لاستیک، گفت: در شرایط کنونی با کمبود حدود 500 هزار […]

هادی سیانکی
شنبه - ۳ آذر ۱۳۹۷

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:  در اقدامات و صحبت های مسئولان  وزارت صنعت و بانک مرکزی در روند تأمین لاستیک تناقض هایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به تداوم مشکل کامیون داران در تأمین لاستیک، گفت: در شرایط کنونی با کمبود حدود 500 هزار حلقه لاستیک در کشور مواجه هستیم و طبق پیش بینی ها این کمبود تا پایان سال به حدود یک میلیون حلقه لاستیک خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز حدود 350 هزار کامیون در کشور در حال فعالیت هستند و این قشر چرخه اقتصادی بالایی دارند و قطعا اگر کامیون ها حرکت نکنند، جابه جایی مواد غذایی دچار مشکل می شود، از این رو باید برای تأمین لاستیک و تجهیزات کامیون ها فکر اساسی شود.

وی تصریح کرد: در نشست ویژه ای برای بررسی نحوه تأمین لاستیک کامیون ها در کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، بانک صنعت و معدن اعلام کرد که برای خرید لاستیک مورد نیاز ثبت سفارش کرده  و این اسناد برای تأمین ارز به بانک مرکزی ارسال شده است، از طرف دیگر بانک مرکزی اعلام کرد که ما برای تأمین ارز مشکل نداریم، حال به نظر می رسد که در اقدامات و گفتارهای مسئولان دو نهاد وزارت صنعت و بانک مرکزی تناقض هایی وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برداشت اعضای کمیسیون عمران مجلس این بود که برخی از دستگاه ها در تأمین لاستیک کوتاهی داشته اند و مسئولان دستگاه ها باید مواضع خود را به صورت شفاف بیان کنند، از طرف دیگر این کمیسیون قرار طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس این موضوع را بررسی کرده و گزارشی را برای قرائت به صحن علنی مجلس تدوین کند و در نهایت با تصمیم مجلس گزارش مربوطه برای رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارسال شود.

واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی با چه شرطی ممکن است؟

تامین لاستیک خودرو های سنگین وظیفه دولت است

ابلاغیه وزیر صنعت برای تسهیل واردات لاستیک خودروهای سنگین

محرومیت کامیون های پروژه های عمرانی از دریافت لاستیک / کایمون های بدون بارنامه شامل تسهیلات نمی شوند

آغاز توزیع لاستیک‌ کامیون با قیمت یک میلیون و 100 هزار تومان

ترخیص 60 کانتینر لاستیک کامیون و اتوبوس از گمرک

واردات 500 حلقه لاستیک /تخصیص ارز دولتی برای تامین 15 قلم قطعات یدکی پرمصرف کامیون ها

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی