پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس و پژو 207

چه امکاناتی از پژو 207 و دنا پلاس حذف شده است؟

در حال حاضر مسائلی چون مشکلات تامین قطعه و سایر مشکلاتی که گریبان خودروسازان را گرفته است باعث شده ایران خودرو تغییراتی در فهرست تجهیزات محصولات خود ایجاد کند. با انتشار تصاویر جدید و اعلام وبسایت ایران خودرو، امکانات بعضی محصولات این شرکت از جمله پژو 207 جدید و دنا پلاس تغییر کرده است. ایران […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

در حال حاضر مسائلی چون مشکلات تامین قطعه و سایر مشکلاتی که گریبان خودروسازان را گرفته است باعث شده ایران خودرو تغییراتی در فهرست تجهیزات محصولات خود ایجاد کند. با انتشار تصاویر جدید و اعلام وبسایت ایران خودرو، امکانات بعضی محصولات این شرکت از جمله پژو 207 جدید و دنا پلاس تغییر کرده است. ایران خودرو دنا پلاس و پژو 207 را به چند تیپ تقسیم کرده و بعضی امکانات از تیپ های پایه حذف شده اند.

بر اساس اطلاعات و شواهد موجود، پژو 207 جدید دنده ای، از این پس در سه تیپ مختلف عرضه می شود. این سه تیپ بیشتر در بحث امکانات رفاهی و به نوعی آپشن با هم تفاوت دارند و هنوز مشخص نیست که آیا امکان انتخاب و یا عدم انتخاب این تیپ ها برای مشتریان وجود دارد یا خیر؟

در تمام تیپ های پژو ۲۰۷i جدید دنده ای، مشخصات فنی ثابت است. همچنین امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفر، مانیتور، دوربین و سنسور عقب، چراغ روشنایی روز و کنترل از روی فرمان در تمام نسخه ها دیده می شود.

فولترین نسخه ی ۲۰۷i دنده ای کلاس ۶۰۰۰۲ است که به رینگ آلیاژی و کروزکنترل نیز همچنان مجهز خواهد بود. بعد از آن پژو ۲۰۷i دنده ای کلاس ۶۰۰۰۷ قرار می گیرد که کروزکنترل دارد، اما به جای رینگ آلیاژی از رینگ فولادی در آن استفاده شده است. پایینترین نسخه ی این خودروی هاچبک نیز کلاس ۶۰۰۰۵ است که نه کروز کنترل دارد و نه می توان رینگ آلیاژی را در آن یافت.

از سویی دیگر با توجه به تصاویر منتشر شده، گویا چراغ فلاشر و راهنمای نصب شده بر روی گلگیر جلوی پژو ۲۰۷i دنده ای نیز حذف گردیده است. طبق اطلاعات منتشر شده، همچنان نسخه ی اتوماتیک ۲۰۷i با امکانات قبلی عرضه خواهند شد. همچنین در نظر داشته باشید که هنوز ایران خودرو قیمت نهایی این سه تیپ را اعلام نکرده و تنها بهای تمام شده ی نمونه ی فول دنده ای (۶۰۰۰۲) در فهرست قیمت محصولات آذر ماه این شرکت قرار دارد.

همچنین گروه صنعتی ایران خودرو تیپ بندی جدید دنا پلاس را نیز اعلام کرده است. از این پس قرار است که این خودروی ملی در سه تیپ به بازار عرضه شود.

پیش از این دنا پلاس تنها در دو نسخه ی معمولی و توربو در بازار حضور داشت و از نظر امکانات رفاهی و ایمنتی تفاوتی با هم نداشت. تنها رینگ بزرگتر و متفاوت دنا پلاس توربو باعث می شد که پس از پیشرانه، تفاوت واضح دیگری میان نسخه ی عادی و توربو پدیدار شود.

دنا پلاس اولین خودروی ملی بود که با چهار کیسه ی هوا عرضه می شد. این خودرو علاوه بر کیسه ی هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه ی هوای جانبی نصب شده در صندلی های جلو را هم داشت.

در فهرست جدید قیمت محصولات ایران خودرو ذکر شده است که دنا پلاس معمولی، از این پس در دو نمونه ی دو ایربگ و ۴ ایربگ عرضه می شود. نمونه ی دو ایربگ کلاس ۷۰۳۰۶ نام دارد (تریم دو رنگ این مدل ۷۰۳۰۷ نام دارد) و نمونه ی کامل ۴ ایربگ با کد کلاسی ۷۰۳۰۱ ( تریم دو رنگ این مدل ۷۰۳۰۴ نام دارد) عرضه خواهد شد.
دنا پلاس توربو نیز همچنان با ۴ کیسه ی هوا به بازار عرضه خواهد شد و این نسخه ی قویتر با کاستی روبه رو نشده است. اما نکته جالب این است که نسخه ی دو ایربگ و ۴ ایربگ دنا پلاس معمولی تنها ۱۱۲ هزار تومان با هم اختلاف قیمت دارند. این در حالی است که اگر یک مشتری به خاطر تصادف بخواهد کیسه های هوای جانبی جدید را جایگزین کیسه های باز شده کند، باید هزینه ی چندین برابری را متحمل شود.

منبع: اسب بخار

کاهش محسوس تولید خودروهای دوگانه سوز

کاهش 40 درصدی تولید خودرو داخلی / کدام خودروساز بیشترین افت تولید را داشته است؟

تولید اولین پژو 301 در ایران

سمند با موفقیت از خط تولید نفت چاله آذربایجان بیرون آمد

سر پیری و معرکه گیری!/ هرچه می‌خواهید از پژو پارس LX بدانید

قیمت پژو 207 صندوق دار اتوماتیک اعلام شد

دانگ فنگ H30 كراس سومین ستاره را در کارنامه کیفیت خود ثبت کرد

قیمت محصولات ایران خودرو در آبان ماه 97 اعلام شد

پژوهای ثبت نامی به مشتریان تحویل می شوند/ اطلاعیه ایکاپ در مورد تحویل خودروهای باقی مانده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی