پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

عرضه خودرو با قیمت نزدیک به حاشیه بازار ادامه می یابد

در حالی که قیمت جدید خودروهای داخلی هنوز اعلام نشده و همه منتظر قیمت های جدید هستند، وزیر صنعت در خصوص مبنا قرار گرفتن قیمت خودرو نزدیک به حاشیه بازار گفت: این تصمیمی بوده که از سوی خودروسازان اتخاذ شده و مقرر است عرضه خودرو با قیمت نزدیک به حاشیه بازار تداوم و استمرار داشته […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

در حالی که قیمت جدید خودروهای داخلی هنوز اعلام نشده و همه منتظر قیمت های جدید هستند، وزیر صنعت در خصوص مبنا قرار گرفتن قیمت خودرو نزدیک به حاشیه بازار گفت: این تصمیمی بوده که از سوی خودروسازان اتخاذ شده و مقرر است عرضه خودرو با قیمت نزدیک به حاشیه بازار تداوم و استمرار داشته باشد .

رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در مراسم دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت معدن و تجارت ایران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افزود : در ماه‌های گذشته عده‌ای در بازار خودرو به درآمدهای رانتی دست یافتند.

به گفته وی، اکنون بازار مبنای قیمت گذاری قرار نگرفته بلکه این راهکاری است که خودروسازان اتخاذ کرده‌اند تا نزدیک به قیمت حاشیه بازار به عرضه محصولات خود بپردازند.

رحمانی از استمرار این روند خبر داد و افزود: مقرر است خودروسازان در هر بار عرضه قیمت را پنج درصد دیگر پایین تر از قیمت های قبلی ارائه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش ایرنا که چرا این مهم که از سوی بسیاری کارشناسان در ماه‌های گذشته نیز مطرح بوده زودتر اجرایی نشده تأکید کرد: اقتضای شرایط این است که هر زمان متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: به طور کلی دو نوع خودرو داریم که قیمتگذاری دسته نخست مجوز شورای رقابت را نیاز داشته و دسته دوم خارج از آن است، قیمت هایی که اخیراً از سوی خودروسازان برای برخی محصولات ارائه شده مربوط به خودروهای خارج از مجوز شورای رقابت بوده است.

وی اظهار داشت اکنون قیمت گذاری این خودروها به کارگروه تنظیم بازار تفویض شده است.

منبع: ایرنا

صنعت خودرو و قطعه سازی لبِ پرتگاه! / بدهی و بیکاری نتیجه مقاومت در برابر افزایش قیمت

آیا تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار چراغ تولید را روشن می کند؟/ نیاز خودروسازان به 30 هزار میلیارد نقدینگی

پیش فروش اخیر محصولات ایران خودرو با قیمت جدید قانونی اعلام شد

موافقت رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار

نظارت بر بازار خودرو کافی نیست/ خرید خودرو تحویل روز مطمئن ترین روش در شرایط فعلی بازار

چه خودروهایی مجاز به افزایش قیمت هستند؟

رییس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی