پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون اول رئیس جمهور-اسحاق جهانگیری

دستور جهانگیری برای تعیین تکلیف خودروهای وارداتی در گمرک مانده

بررسی آمارهای موجود نشان می دهد، بیش از ۱۰ هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده است. در همین راستا معاون اول رئیس جمهور در پی نوشت نامه ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

بررسی آمارهای موجود نشان می دهد، بیش از ۱۰ هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده است. در همین راستا معاون اول رئیس جمهور در پی نوشت نامه ای خطاب به وزرای اقتصاد و صنعت، نکات مهمی را در خصوص تعیین تکلیف خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات و حمایت از فعالان اقتصادی قانون مدار مطرح کرد.

بعد از ماجرای تخلف در ثبت سفارش خودرو برای 39 فرد و شرکت متخلف پرونده قضایی تشکیل شد از طرفی بعد از تحولات ارزی در کشور واردات خودرو از خرداد ماه سال جاری ممنوع شد و بیش از 10 هزار خودرو در گمرکات مختلف دپو شد.

اما بر اساس مکاتبه کاظم چهره گشا از دفتر معاون اول رئیس جمهور جزییات تازه ای از آخرین وضعیت خودروهای در گمرک مانده مشخص شد، محتویات این مکاتبه نشان می دهد، معاون اول رئیس در دستوری به وزرای اقتصاد و صنعت، خواستار عمل به مقررات در خصوص خودروهای دپو شده در گمرک شده است.

درپی نوشت اسحاق جهانگیری در خصوص تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات کشور خطاب به دژپسند و رحمانی آمده است، نباید تحت تاثیر فضا سازی ها موانع فعالان اقتصادی را برطرف نکنیم. اگر کسی تخلف کرده دستگاه قضایی برخورد میکند و نباید برای کسانی که درچارچوب قوانین و مقررات عمل کرده اند مشکل ایجاد شود.

بررسی آمارهای موجود نشان می دهد، بیش از ۱۰ هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده است.

از خرداد ماه سال جاری با توجه به اوج گیری نوسانات ارزی خودرو در گروه ۴ کالایی قرار گرفت و بر اساس بخشنامه های اعلام شده در آن برهه، ثبت سفارش حدود ۱۴۰۰ کالای قرار گرفته در گروه ممنوع شد. همچنین از اواخر سال قبل نیز تغییراتی در نحوه ثبت سفارش واردکنندگان خودرو اعمال شده بود که بر این اساس تنها واردکننگان دارای نمایندگانی امکان ثبت سفارش خودرو را داشتند. به این ترتیب ۵۰ درصد بازار واردات خودرو کشور با خلا بازیگر فعال مواجه شده بود. با پیگیریهای انجام شده توسط مقامات ارشد دولت، تلاشهایی برای ازاد سازی خودروهای در گمرک مانده انجام شد، تا به این وسیله بازار به شدت متشنج خودروهای وارداتی که در در چند ماه اخیر تب افزایش قیمت آن به بازار داخلی ها نیز سرایت کرده، کنترل شود.

بر اساس گزارش اماری ارائه شده از سوی گمرک، تعداد خودروهای موجود در گمرک و امکان بندری تا اواخر ابان ماه سال جاری حدود ۹۹۰۰ دستگاه بوده که خودروهای موجود در گمرکات اصفهان، تهران و سلفچگان در آن لحاظ نشده است.

بر اساس پیش بینی ها انجام شده با اتخاذ تصمیمات جدید حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار خودرو دپو شده در گمرکات سراسر کشور تعیین تکلیف خواهد شد. گفتنی است، از از بیش از ۱۰ هزار خودرو موجود در گمرکات کشور حدود ۶۸۰۰ دستگاه علی رغم اظهار امکان ترخیص پیدا نکرده اند.

منبع: تسنیم

خودروهای وارداتی در گمرک مانده به زودی ترخیص می‌شوند

تدام ممنوعیت واردات خودرو بر اساس لایحه بودجه

چشم امید واردکنندگان خودرو به گره گشایی وزیر جدید/ ترخیص خودروهای در گمرک مانده، الویت اول انجمن واردکنندگان خودرو

برنامه ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد/ تعیین تکلیف خودروهای در گمرک مانده در انتظار تصمیم هیات دولت

کدام ارزبری بیشتری دارد؛ موز یا خودرو؟! / تصمیمات خلق الساعه بلای جان واردکنندگان خودرو

از چه تاریخی ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک ممنوع شده است؟

اعلام ساز و کار جدید واردات خودرو از سوی وزارت صنعت

واردات خودرو تنها تا پایان سال ممنوع است/ سهم ۷ درصدی خودروهای وارداتی از بازار

احتمال لغو ممنوعیت واردات خودرو در آینده ای نزدیک

خودروهای وارداتی قانونی هرچه سریع تر ترخیص شوند

بلاتکلیفی خودروهای واردشده با ارز دولتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی