همانطور که می دانید در بازار جهانی حال و حاضر خودرو، سدان ها در حال انقراض هستند و جای خود را به شاسی بلند ها و تراک ها داده اند. به همین دلیل جنرال موتورز 6 خودرو و فورد تمامی خودروهای سدان و کوپه خود به جز ماستنگ را دیگر در آمریکا به فروش نمی […]
کمپانی فیات- کرایسلر هم خودروهایی همچون کرایسلر 200 و داج دارت را قبلا از مدار خارج کرده بود. اما در این میان خودروهایی همچون چلنجر، چارجر و کرایسلر 300 با قدرت به مسیر خود ادامه داده اند. رئیس فعلی کمپانی فیات-کرایسلر هم اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که کمپانی قصدی برای توقف تولید این خودروهای فوق العاده ندارد. به گفته او بر خلاف خودروهای سدان و دیفرانسیل جلو که روح و شخصیت کافی را ندارند، ماسل کارها جایگاه ویژه ای دارند و همیشه محبوب بوده اند.
علاوه بر این ماسل کارها سودآوری بیشتری هم نسبت به خودروهای سدان دارند. داج چلنجر یکی از آن خودروهایی است که نزد همگان محبوب است. قیمت مدل 6 سیلندر این خودرو از 27,595 دلار آغاز می شود و در بالاترین آپشن مدل هلکت قیمت بیش از 2 برابر مدل 6 سیلندر دارد ( به جز دیمن که تولیدش به پایان رسیده). اما با این وجود این نمونه ها هم به اندازه تراک ها و شاسی بلند ها سود ده نیستند.
پلت فرم داج چلنجر به صورت غیر قابل باوری از سال 2008 تاکنون تغییر نکرده و هم چنان جذابیت خود را حفظ کرده است. کمپانی داج پیش بینی کرده که تا پایان سال نزدیک به 65 هزار نمونه از داج چلنجر به فروش برساند. رکوردی که در مقابل رکورد فروش وانت سری F فورد با ماهیانه بیش از 70 هزار دستگاه، اندک به شمار می رود.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید