پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داج چلنجر (2)

درخشش داج چلنجر در عصر مرگ سدان ها

همانطور که می دانید در بازار جهانی حال و حاضر خودرو، سدان ها در حال انقراض هستند و جای خود را به شاسی بلند ها و تراک ها داده اند. به همین دلیل جنرال موتورز 6 خودرو و فورد تمامی خودروهای سدان و کوپه خود به جز ماستنگ را دیگر در آمریکا به فروش نمی […]

ارشیا
سه شنبه - ۴ دی ۱۳۹۷

همانطور که می دانید در بازار جهانی حال و حاضر خودرو، سدان ها در حال انقراض هستند و جای خود را به شاسی بلند ها و تراک ها داده اند. به همین دلیل جنرال موتورز 6 خودرو و فورد تمامی خودروهای سدان و کوپه خود به جز ماستنگ را دیگر در آمریکا به فروش نمی رساند. اما در این میان انگار کمپانی داج از سایرین موفق تر بوده و هیچ گاه اسیر تغییرات ناگهانی بازار نشده است.

داج چلنجر (5)

کمپانی فیات- کرایسلر هم خودروهایی همچون کرایسلر 200 و داج دارت را قبلا از مدار خارج کرده بود. اما در این میان خودروهایی همچون چلنجر، چارجر و کرایسلر 300 با قدرت به مسیر خود ادامه داده اند. رئیس فعلی کمپانی فیات-کرایسلر هم اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که کمپانی قصدی برای توقف تولید این خودروهای فوق العاده ندارد. به گفته او بر خلاف خودروهای سدان و دیفرانسیل جلو که روح و شخصیت کافی را ندارند، ماسل کارها جایگاه ویژه ای دارند و همیشه محبوب بوده اند.

علاوه بر این ماسل کارها سودآوری بیشتری هم نسبت به خودروهای سدان دارند. داج چلنجر یکی از آن خودروهایی است که نزد همگان محبوب است. قیمت مدل 6 سیلندر این خودرو از 27,595 دلار آغاز می شود و در بالاترین آپشن مدل هلکت قیمت بیش از 2 برابر مدل 6 سیلندر دارد ( به جز دیمن که تولیدش به پایان رسیده). اما با این وجود این نمونه ها هم به اندازه تراک ها و شاسی بلند ها سود ده نیستند.

داج چلنجر (4)

پلت فرم داج چلنجر به صورت غیر قابل باوری از سال 2008 تاکنون تغییر نکرده و هم چنان جذابیت خود را حفظ کرده است. کمپانی داج پیش بینی کرده که تا پایان سال نزدیک به 65 هزار نمونه از داج چلنجر به فروش برساند. رکوردی که در مقابل رکورد فروش وانت سری F فورد با ماهیانه بیش از 70 هزار دستگاه، اندک به شمار می رود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

هنسی قدرت چلنجر Redeye را تا 1200 اسب بخار افزایش خواهد داد

سورپرایز کمپانی داج برای هواداران / موتور 426 همی افسانه ای باز می گردد

اسامی خودروهای معروف از کجا آمده اند؟- بخش دوم

اولین داج دیمن تمام فیبر کربنی در جهان!

دوج چلنجر Scat Pack 1320 مخصوص مسابقه درگ

دوج چلنجر جدید وارد میدان شد/ هیجان با چاشنی 797 اسب بخار!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی