پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک خودرو-لاستیک فروشی

بررسی موضوع افزایش قیمت لاستیک توسط مجلس/ نیاز کشور 5 میلیون حلقه لاستیک است

لاستیک نیز از جمله کالاهایی است که عدم نظارت بر نحوه قیمت گذاری آن ها باعث شده بدون توجه به الگوی خاصی قیمت شان افزایش پیدا کند. افزایش قیمت لاستیک خودروهای سواری باعث شده کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این مساله ورود پیدا کرده و آن را بررسی کند. عضو کمسیون صنایع و معادن […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۴ دی ۱۳۹۷

لاستیک نیز از جمله کالاهایی است که عدم نظارت بر نحوه قیمت گذاری آن ها باعث شده بدون توجه به الگوی خاصی قیمت شان افزایش پیدا کند. افزایش قیمت لاستیک خودروهای سواری باعث شده کمیسیون صنایع و معادن مجلس به این مساله ورود پیدا کرده و آن را بررسی کند. عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است، راهکارهای دولت برای کاهش قیمت ها مُسکن است نه درمان.

سیده حمیده زرآبادی درباره افزایش قیمت لاستیک خودورهای سواری، گفت: عدم نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری ها، قیمت بسیاری از کالاها را بدون توجه به الگوی خاص افزایش داد و این موضوع در مورد لاستیک خودورهای سواری نیز اتفاق افتاد.

تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات لاستیک

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه برای حل مشکل کامیونداران از خرداد ماه ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات لاستیک تخصیص پیدا کرد اما تولیدکنندگان داخلی برای تهیه مواد اولیه نتوانستند از این ارز استفاده کنند بنابراین قیمت لاستیک داخلی افزایش پیدا کرد و تولید با قیمت قبلی مقرون به صرفه نبود.

وی با بیان اینکه نیاز لاستیک کشور 5 میلیون حلقه است، افزود: از این تعداد یک میلیون لاستیک با واردات و بخشی نیز از طریق تولید داخلی تامین و باقی نیز از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شد که خوشبختانه با افزایش قیمت ارز، قاچاق این کالا کاهش پیدا کرد.

علت افزایش قیمت لاستیک خودور سواری چه بود؟

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه براساس سیاست‌گذاری‌های اشتباه دولت افزایش قیمت لاستیک خودروهای سواری اتفاق افتاد، اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی لاستیک برای تهیه مواد اولیه نتوانستند از ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده کنند و ناچار بودند علاوه بر تهیه مواد اولیه هزینه هایی نیز برای دستمزد پرداخت کنند بنابراین امکان رقابت با کالای وارداتی را نداشتند. سیاست گذاری مذکور باعث شد قیمت لاستیک خوردوهای سواری افزایش قیمت چشم‌گیری پیدا کند.

راهکارهای دولت برای کاهش قیمت‌ها مُسکن است نه درمان

زرآبادی با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش قیمت لاستیک خودورهای سواری، خاطرنشان کرد: دولت با پیگیری راهکارهای موقتی در پی حل مشکلات است در حالیکه این راهکارها مُسکن هستند و پس از مدتی قیمت‌ها مجددا افزایش پیدا می‌کنند این در حالی است که باید با  راهکارهای دائمی قیمت‌ها را کاهش دهد.

شفاف سازی در چرخه تامین لاستیک از رانت جلوگیری می‌کند

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: شفاف سازی در چرخه تامین لاستیک یعنی مراحل تولید، واردات و توزیع از رانت جلوگیری می‌کند و دست دلالان را از این حوزه کوتاه می‌کند.

کاهش قاچاق درپی افزایش نرخ ارز

وی با بیان اینکه بخش زیادی از لاستیک موردنیاز کشور از طریق قاچاق تامین می‌شد و خوشبختانه در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز این کانال غیرفعال شده و دولت باید از سایر کانال‌ها به دنبال حل این مشکلات باشد، تاکید کرد: عدم نظارت باعث افزایش قیمت مواد اولیه داخلی شد در نتیجه تولید کنندگان داخلی لاستیک نیز به دلیل این بی توجهی‌ها ناچار به افزایش قیمت شدند.

ورود کمیسیون صنایع به افزایش قیمت لاستیک خودورهای سواری

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: افزایش قیمت لاستیک خودورهای سواری در کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود.

منبع: خانه ملت

توزیع 2 میلیون لاستیک خودروهای سنگین تا پایان امسال

تولید تایر ایرانی در چین/ لزوم نظارت جدی تر بر فعالیت تایرسازان

اعلام سبد فروش یزد تایر و گلدستون پس از انتظار 2 ماهه

واردات لاستیک خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی با چه شرطی ممکن است؟

لاستیک کامیون 800 هزار تومان ارزان شد / عرضه حواله لاستیک به نرخ دولتی در پایانه های بار

نمایش آخرین دستاوردهای بارز در گروه خودروهای شاسی بلند

افزایش 9 درصدی قیمت لاستیک خودرو

افزایش قیمت روغن موتور و لاستیک خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی