پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کاکتوس M سیتروئن

کاکتوس M ،یک کراس‌اور روباز سیتروئن

سیتروئن بر اساس مدل کاکتوس کراس‌اور ، کانسپت جدیدی به نام کاکتوس M ، را ارائه کرده است که در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل فرانکفورت امسال رونمای می‌شود.این مدل روباز که بیشتر به درد ساحل می خورد تا بیابان و صحرا ، یک جانشین معنوی برای سیتروئن مِهاری است که در گذشته‌های دور بر اساس مدل‌ […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

سیتروئن بر اساس مدل کاکتوس کراس‌اور ، کانسپت جدیدی به نام کاکتوس M ، را ارائه کرده است که در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل فرانکفورت امسال رونمای می‌شود.این مدل روباز که بیشتر به درد ساحل می خورد تا بیابان و صحرا ، یک جانشین معنوی برای سیتروئن مِهاری است که در گذشته‌های دور بر اساس مدل‌ 2CV (ژیان) ساخته شده است.

کاکتوس M سیتروئن

از این کانسپت به زبان فرانسه با عنوان “un crossover de plein air”  یاد شده است که ترجمه آن «یک کراس‌اور روباز» می‌‌شود.کاکتوس نسبت به مدل تولیدی زیبا و عجیبی که بر اساس آن ساخته شده، دارای پنجره جلوی عمودی‌تر، ارتفاع رانندگی بالاتر، دماغه پهن‌تر و تعداد درهای آن نیز ۲ عدد کمتر است. همچنین، دیگر ویژگی‌ای که بدون‌شک با دیدن تصاویر به آن فکر کرده‌اید، عدم وجود سقف است،موضوعی که مخصوصاً برای سرنشینان عقب با توجه به اینکه در هنگام سوار شدن باید خود را بالا بکشند، بسیار خوشایند خواهد بود. دو در بزرگ بدنه از جنس پلاستیک هستند که کاملاً تعهد این مدل را نسبت به مِهاری اولیه با بدنه تمام‌پلاستیک نشان می‌دهند.با توجه به استفاده از صندلی‌های مقاوم در برابر نفوذ آب «نئوپرین»، کیت مخصوص حمل وسایل موج‌سواری و بادسواری در دریا و لوله‌های زهکشی جانبی، یک نسخه فرانسوی از جیپ رنگلر به شمار می‌آید؛ ضمن اینکه احتمالاً قابلیت های آفرود آن بیشتر با مدل دیفرانسیل جلوی جیپ «رنگید» سازگار هستند.

کاکتوس M سیتروئن کاکتوس M سیتروئن

با توجه به اینکه این کانسپت ، دارای سقف منبسط شونده می باشد که می تواند به یک چادر تبدیل شود و صندلی هایی که به صورت کاملا تخت (اصطلاحی که سیتروئن در توصیف آن به کار می‌برد، “couchette ” ) در می آیند، در نتیجه، این کانسپت نه‌تنها یک وسیله نقلیه ساحلی برای شماست، بلکه می‌تواند یک «مقصد» هم برایتان باشد.

در مورد اینکه این تجربه طراحی به یک وسیله نقلیه تولیدی منجر خواهد شد یا خیر، هنوز صحبت خاصی نشده است. ولی اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد، احتمالاً همانند «مِهاری»، به بازار پر از ساحل اروپا محدود خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی