پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس واگن

دادستانی آلمان از مدیران فولکس واگن شکایت می کند

پس از رسوایی تقلب و دستکاری در موتورهای دیزلی از سوی کمپانی خوروسازی فولکس ‌واگن ، دادستانی کل آلمان در برانشوایگ اعلام کرد که از ۵ نفر از جمله مارتین وینترکورن، مدیرعامل پیشین این کمپانی به دلیل این اتهام شکایت می‌کند. دفتر دادستانی کل آلمان روز دوشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) اعلام کرد که به […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۸

پس از رسوایی تقلب و دستکاری در موتورهای دیزلی از سوی کمپانی خوروسازی فولکس ‌واگن ، دادستانی کل آلمان در برانشوایگ اعلام کرد که از ۵ نفر از جمله مارتین وینترکورن، مدیرعامل پیشین این کمپانی به دلیل این اتهام شکایت می‌کند.

دفتر دادستانی کل آلمان روز دوشنبه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) اعلام کرد که به دلیل رسوایی موتورهای دیزلی از پنج نفر از دست‌اندرکاران عالی‌رتبه این شرکت به اتهام “تقلب، فرار مالیاتی و همچنین صدور مدارک غلط” شکایت می‌کند. در میان متهمان نام مارتین وینترکورن، مدیرعامل پیشین کمپانی فولکس واگن نیز به چشم می‌خورد.

تقلب در ساخت و دستکاری موتورهای دیزلی کمپانی فولکس واگن مربوط به فاصله زمانی ۱۵ نوامبر ۲۰۰۶ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ است.

مدیرعامل پیشین فولکس واگن پس از رسوایی دستکاری در ساخت میلیون‌ها موتور دیزلی این کمپانی، به اتهام سنگین “نقض رقابت عادلانه و کلاهبرداری و تقلب” متهم است. مارتین وینترکورن پس از برملا شدن این رسوایی از کار خود استعفا داد.

از موارد اتهام مدیر عامل این کمپانی این است که در ماه مه سال ۲۰۱۴ میلادی (پنج سال پیش) با وجود این که او از دستکاری غیرقانونی موتورهای دیزلی اطلاع داشته است اما دستور توقف تولید این خودروها را صادر نکرده بود.

در اتهام کمپانی فولکس واگن آمده است که این شرکت خودروسازی آگاهانه و با اطلاع مدیرعامل آن در نوامبر سال ۲۰۱۴ در نرم‌افزار موتورهای دیزلی دستکاری کرده تا دلیل واقعی افزایش تولید ذرات ریز مضر اکسید نیتروژن خودروهای دیزلی را پنهان کند.

اکسید نیتروژن می‌تواند در انسان باعث بروز بیماری‌های تنفسی و قلبی شود.

دادستانی آلمان از اعلام نام دیگر متهمان به دلیل ” فرض بر بی‌گناهی ” خودداری کرد. این متهمان نیز از مدیران بالای کمپانی  فولکس واگن هستند.

خودروسازی فولکس واگن سه سال و نیم پیش پس از فشار مسئولان محیط زیست ایالات متحده آمریکا پذیرفت که گاز زاید خروجی موتورهای دیزلی را با نصب نرم‌افزار ویژه‌ای دستکاری کرده که درهنگام آزمایش خودروها میزان اکسید نیتروژن را در محدوده قانونی نگهدارد.

دادستانی آلمان یک سال پیش اعلام کرده بود که نقض نظارت یکی از عواملی بوده که باعث شده ۱۰میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودروی فولکس‌واگن با موتور دیزلی تیپ EA 288 در کانادا و آمریکا و تیپ EA 189 در سراسر جهان راه یابند.

این کمپانی تا به حال ۲۹ میلیارد یورو جریمه به خسارت‌دیدگان، به ویژه در آمریکا پرداخت کرده است. رسوایی دستکاری موتورهای دیزلی ضربان جبران ناپذیری به وجهه این شرکت در آلمان و سایر کشورهای جهان وارد کرده است.

خرابکاری جدید فولکس واگن / فروختن ماشین تست به مردم

جریمه سنگین در انتظار ب ام و / سقوط سهام خودروساز مشهور آلمانی

قدیمی ترین نمونه فولکس واگن بیتل در جهان بازسازی شد

خانه‌ای روی 4 چرخ/ نگاهی به یکی از خاص‌ترین فولکس‌ واگن‌ های ترانسپورتر وست فالیا در ایران

نوستالژی با طعم تکنولوژی/ تست و بررسی فولکس واگن بیتل کانورتیبل ABT

سرویس خودروهای فولکس واگن در طرح بازدید زمستانی ماموت خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی