پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل چهارم تویوتا پریوس

معرفی رسمی نسل چهارم تویوتا پریوس

تویوتا از نسل چهارم پریوس به صورت رسمی رونمایی کرد.این خودروی شهری با کمترین میزان مصرف سوخت و آلایندگی ، تنها نقطه ضعف خود را هم برطرف کرده و این بار با تمام نیرو وارد میدان می شود. تویوتا در طراحی این نسل جدید پریوس از یک شاسی بزرگ تر استفاده کرده است که حدود […]

javankhodro
شنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

تویوتا از نسل چهارم پریوس به صورت رسمی رونمایی کرد.این خودروی شهری با کمترین میزان مصرف سوخت و آلایندگی ، تنها نقطه ضعف خود را هم برطرف کرده و این بار با تمام نیرو وارد میدان می شود.

تویوتا در طراحی این نسل جدید پریوس از یک شاسی بزرگ تر استفاده کرده است که حدود 60 میلی متردر طول کلی و 15 میلی متردر عرض بزرگ تر شده است ، که این تغییر ، کابینی بزرگ تر و جادارتر را نسبت به نسل قبلی برای سرنشینان فراهم کرده است .اما ارتفاع این نسل نسبت به نسل قبلی حدود 20 میلی متر کوتاه تر شده است که باعث کاهش سطح درتماس با جریان مقاوم هوا، هرچند به مقدار کم شده است که در سرعت‌های بالا اثر گذار خواهد بود.

نسل چهارم تویوتا پریوس

این شاسی جدیدی که تویوتا برای نسل جدید پریوس در نظر گرفته است ، حدود 60 درصد محکم‌تر و ایمن‌تر از قبل شده و مرکز ثقل آن نیز در جهت راحتی و ثبات خودرو و کاهش خاصیت کله زنی در هنگام ترمزگیری یا شتاب، بهبود پیدا کرده که در عملکرد خودرو نیز قطعا بی تاثیر نخواهد بود.

تاکنون در مورد مشخصات فنی این نسل جدید ، تویوتا صحبتی نکرده است ، ولی اعلام کرده است که راندمان حرارتی موتور را به 40 درصد رسانده که عدد نسبتاً بالایی است و میزان مصرف سوخت را هم حدود 10 درصد بهبود بخشیده است. همچنین برای فراهم کردن نیروی لازمه برای موتورهای الکتریکی این خودرو از باتری‌های پیشرفته نسل جدید نیکل متال با ابعادی کوچک‌تر، ولی قدرتمندتر استفاده کرده است.

نسل چهارم تویوتا پریوس نسل چهارم تویوتا پریوس

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی