پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو-قیمت خودرو

این بار نوش دارو به موقع رسید / حذف قیمت از سایت های خرید و فروش کار خودش را کرد

حذف قیمت خودروها از سایت های اینترنتی سبب محدود تر شدن فعالیت دلالان و کاهش قیمت خودرو طی روزهای اخیر شده علاوه بر این موضوع ادامه این روند نتایج مثبتی برای بازار خودرو به دنبال خواهد داشت. به گزارش رسمی پایگاه خبری جوان خودرو طی روزهای گذشته قیمت خودروها در بازار روند صعودی به خود […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

حذف قیمت خودروها از سایت های اینترنتی سبب محدود تر شدن فعالیت دلالان و کاهش قیمت خودرو طی روزهای اخیر شده علاوه بر این موضوع ادامه این روند نتایج مثبتی برای بازار خودرو به دنبال خواهد داشت.

به گزارش رسمی پایگاه خبری جوان خودرو

طی روزهای گذشته قیمت خودروها در بازار روند صعودی به خود گرفته بود که این امر متاثر از فعالیت دلالان در بازار بود اما بازیگران همیشه در صحنه ی خودرو فعالیتشان را محدود به گران فروشی در بازار نکردند و وارد عرصه جدیدی در سودجویی و سوداگری شدند، به این ترتیب که اکثر این افراد با آگهی کردن تعداد قابل توجهی خودروی صفر در سایت های اینترنتی، قیمت خودروها را به میزان سرسام آوری بالا بردند تا جیب های خود را بیش از حد پر پول کنند. نتیجه فعالیت این افراد ختم به رسیدن قیمت خودروی پراید به عدد 50 میلیون تومان طی روزهای گذشته بود، در حالیکه به گفته مسئولان و فعالان بازار خریداری برای این خودرو با این قیمت وجود نداشت و صرفا میان برخی از افراد سودجو رد و بدل می شد.

وجود قیمت های کاذب بر روی سایت های فروش اینترنتی طی روزهای اخیر سبب نگرانی مصرف کنندگان واقعی بازار خودرو شده بود. به همین علت دستگاه های قضائی با اعلام این خبر که سایت های اینترنتی اجازه ی انتشار قیمت خودروهارا ندارند بازار دوباره به آرامش نسبی رسید، این امر موجب شد تا قیمت خودروها روند نزولی به خود بگیرند، به این ترتیب که قیمت خودروهای پر تیراژ بازار با کاهش قابل توجهی همراه شد. این اقدام سبب می شود تا فعالیت دلالان سودجو در بازار محدود شود و قیمت خودروها به صورت واقعی تر در بازار عرضه شود، همچنین در پی تزریق این مسکن به بازار و با توجه به اینکه قیمت ها هم اکنون در مسیر سرازیری قرار گرفته اختلاف قیمت میان کارخانه تا بازار اندک خواهد شد. به همین موجب خودروسازان می توانند محصولات خود را با قیمت های ارزان تری به بازار عرضه کنند.

با توجه به اینکه هم اکنون گروه خودروسازی سایپا طی هفته های اخیر دست به فروش فوری با 5 درصد زیر قیمت بازار زده ادامه این موضوع موجب می شود تا طی روزهای آینده این خودروساز و دیگر خودروسازان محصولات خود را با قیمت های مطلوب تری به بازار ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی