پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

آیا “قیمت” به آگهی های خرید و فروش خودرو باز می گردد؟

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: طی دو روز آینده حذف قیمت خودرو از آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی برداشته می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در روزهای پایانی هفته گذشته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به قیمت‌سازی کاذب در بازار خودرو […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت: طی دو روز آینده حذف قیمت خودرو از آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی برداشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در روزهای پایانی هفته گذشته رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به قیمت‌سازی کاذب در بازار خودرو و املاک در فضای مجازی، از برخورد جدی با دلالان این حوزه خبر داد و اعلام کرد که حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شده است.

در جدیدترین رویداد در این رابطه رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی اظهار کرد: اخیراً به دستور دادستانی کارگروهی در این زمینه تشکیل شد و در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) که با حضور دادستانی، اتحادیه خودرو و پلت‌فرم‌ها برگزار شد، در نهایت تصمیم گرفته شد که افراد با در نظر گرفتن سیاست‌های جدید و همکاری اتحادیه خودرو و کسب‌وکارهای مجازی و با شرایط جدید می‌توانند قیمت خودرو را در آگهی‌های فروش خودرو در سایت‌ها و فضای مجازی درج کنند.

وی در توضیح شرایط جدیدی که برای درج قیمت در سایت‌های اینترنتی در نظر گرفته شده است، گفت: قرار است اعضای اتحادیه خودرو قیمت‌های واقعی و کارشناسی بازار را تعیین کنند که به عنوان سقف قیمت قابل ثبت در سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، فروشندگان نهایتاً می‌توانند قیمت کالای خود را تا دو درصد سقف قیمت تعیین شده، تغییر دهند.

الفت نسب در ادامه خودروسازان را مسبب اصلی تلاطم بازار خودرو دانست و اظهار کرد: عرضه قطره چکانی خودرو به بازار باعث برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شده و دلالان نیز در بازار واقعی و مجازی از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در صورت همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا می‌توان راه ورود دلالان به بازار مجازی را بست، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات با امکان احراز هویت حل و راه ورود دلالان به بازار مجازی بسته می‌شود؛ چراکه در این صورت هویت نمایشگاه‌داران مشخص می‌شود و در مورد افرادی که بخواهند خودروی خود را در این سایت‌ها به فروش برسانند نیز، از طریق کد ملی و شماره ماشین وضعیت مالکیت آن‌ها مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول روز چهارشنبه نیز جلسه مشابهی برای درج قیمت مسکن در فروشگاه‌های اینترنتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

لزوم انتشار قیمت کارشناسی بر سایت های فروش اینترنتی خودرو

این بار نوش دارو به موقع رسید / حذف قیمت از سایت های خرید و فروش کار خودش را کرد

فیلترینگ سایتهای فروش بلیت هواپیما به در خواست معاون وزیر راه و شهرسازی

وزیر صنعت برای اخلال در سایت های فروش خودرو تذکر گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی