پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین زدن موتورسیکلت

هم اکنون توان تولید سوخت استاندارد در کشور وجود دارد

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در گذشته سوخت کشور به صورت وارداتی بود و توان تولید سوخت استاندارد را نداشتیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید محمد مهدی میرزایی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با استفاده از تکنولوژی سوخت […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در گذشته سوخت کشور به صورت وارداتی بود و توان تولید سوخت استاندارد را نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید محمد مهدی میرزایی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با استفاده از تکنولوژی سوخت پاک در کشور اظهار کرد: تولید سوخت پاک به وزارت نفت باز می‌گردد. تحریم‌ها، توان داخلی، تکنیکال و بودجه از جمله عوامل تولید سوخت پاک هستند که باید برای وزارت نفت محیا شوند.

وی افزود: در گذشته سوخت کشور به صورت وارداتی بود و توان تولید سوخت استاندارد را نداشتیم.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شرایط تولید سوخت استاندارد در دولت جدید فراهم شد و به دنبال آن یکی از شرکت‌های معتبر داخلی به تولید سوخت استاندارد اقدام کرد.

میرزایی تصریح کرد:  به دلیل تحریم‌ها ظرفیت‌های کشور محدود است، اما روند بهبود کیفیت سوخت داخلی امری قابل قبول است.

وی افزود: در حال حاضر سوخت یورو 4 به ویژه سوخت دیزلی در کلانشهر‌ها به صورت استاندارد توزیع می‌شود.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال تلاش هستیم تا سوخت استاندارد در سایر شهرهای کشور نیز توزیع شود.

میرزایی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در راستای اجرای طرح کهاب نظارت خود را بر انبار‌های نفت، خودرو‌های حمل و جایگاه‌های سوخت به صورت مستمر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مخازن و نازل‌های سوخت نیز در جایگاه‌های سوخت از اهمیت زیادی برخوردارند که سازمان محیط زیست برای پیاده سازی درست طرح کهاب تمام تلاش خود را می‌کند.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: استاندارد‌های طرح کهاب مشخص است و عمده آلاینده‌های آن مربوط به بنزن یا مواد عالی فرار است که به صورت سالانه پایش می‌شود.

وی افزود: سازمان محیط زیست به دنبال آن است که محاسبه روزانه بنزن استاندارد را استخراج کند.

انتهای پیام/منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

100 میلیون لیتر میزان مصرف بنزین کشور / ادامه دار بودن این روند مصرف مشکل ساز است

کاهش ۱۲ میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور

رشد 10 درصدی مصرف بنزین در دو ماه اخیر

مصرف بنزین به سه میلیارد لیتر رسید

رکوردشکنی چندباره مصرف بنزین در تابستان / مشکلی بابت تامین سوخت در جایگاه ها وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی