مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران گفت: برای اینکه یک لاین حرکتی قطار را راهاندازی کنیم، 350 میلیارد تومان اعتبار لازم است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی امام، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران بیان کرد: قطار حومهای طی سنوات اخیر بنا بر تصمیم دولت از متروی تهران گرفته شده و شرکتی برای قطارهای حومهای در […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
علی امام، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران بیان کرد: قطار حومهای طی سنوات اخیر بنا بر تصمیم دولت از متروی تهران گرفته شده و شرکتی برای قطارهای حومهای در حال تأسیس است که زیرمجموعه راهآهن جمهوری اسلامی به شمار میرود.
وی با تأکید بر اینکه متروی تهران یک مسؤولیت قانونی در قبال متروی شهرهای مجاوز همچون پردیس، ورامین، شهریار و… ندارد، گفت: البته به لحاظ قانونی، متروی تهران موضوع متروی پرند را برعهده داشته و این مترو درحال احداث است، چرا که پرند ادامه خط فرودگاه حضرت امام(ره) است و از خط یک منشعب میشود.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران ادامه داد: فاصله خط یک تا پرند 50 کیلومتر است که طی سنوات گذشته 31 کیلومتر آن افتتاح شده و از فرودگاه امام(ره) تا پرند 19 کیلومتر باقی مانده که 65 درصد این میزان پیشرفت فیزیکی داشته است.
امام با اشاره به اینکه بودجه مترو دولتی است و میزان ناچیزی در قبال هزینه احداث واریز میشود، بیان کرد: در سال 97 با تدبیر استاندار وقت، آقای مقیمی، قرار شد املاکی از شهر جدید پرند به پیمانکاران ارائه شود، ولی هنوز این مسئله رخ نداده است.
وی گفت: اگر ملک به اندازه کافی به پیمانکاران ارائه دهند، نهایت تا شش ماه نخست سال 99 متروی پرند نیز به بهرهبرداری میرسد.
امام اشاره کرد: برای اینکه یک لاین حرکتی قطار را راهاندازی کنیم، 350 میلیارد تومان اعتبار لازم است ولی هنوز در مراحل اداری برای واگذاری این املاک هستند که البته به تدریج املاک معرفی شده ولی باید به نقدینگی تبدیل شود.
انتهای پیام/ منبع: ایسنا
دیدگاه خود را بنویسید