پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی فرسوده

فرسودگی 150 هزار دستگاه خودرو در ناوگان تاکسیرانی

به گفته ی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیش از 150 هزار دستگاه از ناوگان موجود به سن فرسودگی رسیده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی مجدداً از ابتدای خردادماه از سرگرفته شده است، اظهار کرد: نوسازی تاکسی‌های فرسوده در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیش از 150 هزار دستگاه از ناوگان موجود به سن فرسودگی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی مجدداً از ابتدای خردادماه از سرگرفته شده است، اظهار کرد: نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال 97 آهنگ کندی داشت و تنها 1500 دستگاه تاکسی فرسوده در این مدت نوسازی شد؛ با وجود اینکه انباشت فرسودگی بسیار بالا بود و بیش از 150 هزار دستگاه از ناوگان موجود به سن فرسودگی رسیده است.

وی ادامه داد: امسال به واسطه اینکه شرایط تولید بهتر شده، قرارداد نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی را با ایران خودرو منعقد کردیم. اما در گام اول این طرح به واسطه اینکه تسهیلات بانکی فراهم نبود، طرح به صورت نقدی فعال شده است و متقاضیان خرید نقدی می‌توانند برای نوسازی تاکسی فرسوده خود و دریافت خودروهای جدید ثبت‌نام کنند. در حال حاضر 160 پیش فاکتور برای مالکین تاکسی‌های فرسوده صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تشریح کرد: به دلیل افزایش دو برابری قیمت خودرو، نیازمند آن هستیم که تسهیلات بانکی افزایش یابد. یعنی به تسهیلات بانکی 40 میلیونی نیاز داریم که هنوز فراهم نشده است؛ موضوعی که لازم است شهرداری ها به واسطه تکلیف قانونی خود در امور حمل و نقل در شهرها، به قضیه ورود کنند. البته برخی شهرها مانند مشهد به این موضوع ورود کرده و شهرداری متقبل شده است که درصدی از نرخ سود تسهیلات را که معادل 16 درصد از سود تسهیلات است، برعهده گیرد و تسهیلات بانکی 50 میلیون تومانی به رانندگان با نرخ سود 4درصد پرداخت کند.

ضامنی در پایان گفت: لازم است این موضوع در سایر شهرها بویژه در کلان‌شهرها توسعه یابد تا به نتایج خوبی در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی برسیم.

انتهای پیام/ منبغ: ایسنا

سهم تاکسی ها در حمل و نقل عمومی چقدر است؟

نصب کارتخوان در تاکسی‌ با سرمایه‌گذاری یک بانک

تسهیلات تاکسیرانی برای تعویض کاتالیست تاکسی ها

نوسازی ناوگان تاکسیرانی با همکاری بانک ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی