پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مترو_دانش آموز

کارت های بلیت مترو و اتوبوس با تخفیف حداکثر 50 درصدی

شورای شهر تهران به منظور کاهش ترافیک از مردم خواست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و کارت های بلیت مترو و اتوبوس با تخفیف حداکثر 50 درصدی برای دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفت. علاوه بر این افزایش اتوبوس های شهری و قطار در مترو نیز به همین منظور صورت گرفت. […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

شورای شهر تهران به منظور کاهش ترافیک از مردم خواست از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و کارت های بلیت مترو و اتوبوس با تخفیف حداکثر 50 درصدی برای دانشجویان و دانش آموزان در نظر گرفت. علاوه بر این افزایش اتوبوس های شهری و قطار در مترو نیز به همین منظور صورت گرفت.

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هرساله در آستانه بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید، پایتخت با افزایش ترافیک مواجه می‌شود، گفت: به منظور کاهش تسهیل تردد محصلان و کاهش ترافیک، مطابق با مصوبات سال ۹۴ شورای شهر، کارت‌بلیت‌های مترو و اتوبوس‌ با تخفیف‌هایی تا سقف ۵۰درصد به دانش‌آموزان و دانشجویان تعلق می‌گیرد.

    به نقل از ایسنا، ابوالفضل قناعتی با تاکید بر اینکه مترو و اتوبوس و به طور کلی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تنها راهکار کاهش ترافیک مهرماهی پایتخت است، تصریح کرد: در آستانه سال جدید شاهد تحولات چشمگیری در سیستم حمل و نقل عمومی خواهیم بود که همه این تغییرات حداقل 20درصد به روان‌سازی تردد خودروها در شهر کمک خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه در هفته جاری 10 رام قطار به شمار قطارهای مسافربری مترو اضافه می‌شود، ادامه داد: هر رام قطار، شامل 7 واگن است و با اضافه شدن این قطارها شاهد خواهیم بود که سرفاصله رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها کاهش چشمگیری می یابد.

    تحولات سیستم اتوبوسرانی تهران

    قناعتی همچنین از اضافه شدن 200 دستگاه اتوبوس دو کابینه به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این اتوبوس‌ها به تمامی خطوط اتوبوس‌رانی شهر تهران افزوده می‌شوند و اقدام به جابجایی درصد قابل توجهی از مسافران پایتخت خواهند کرد.

    قناعتی به نوسازی 60 اتوبوس برقی نیز پرداخت و عنوان کرد: یکی دیگر از تمهیدات حمل و نقلی مدیریت شهری، ورود 60 اتوبوس برقی بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی است که در مسیرهای 17 شهریور و میدان شوش اضافه می‌شوند تا از بار ترافیک احتمالی مهرماه تهران بکاهند.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر آغاز به کار نیمه شمالی خط 3 متروی تهران و جابجایی حدود 60 هزار کودک استثنایی از سوی شهرداری تهران به صورت رایگان را دو تحول چشمگیر دیگر پایتخت همزمان با بازگشایی مدارس خواند و گفت: هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید، شاهد به وجود آمدن گره‌های ترافیکی در خیابان‌های اصلی شهر هستیم که بخش قابل توجهی از این گره‌های ترافیکی با کمک سیستم حمل و نقل عمومی قابل رفع شدن است.

    وی ادامه داد: با توجه به ورود ناوگان جدید حمل و نقل عمومی هم به مترو و هم اتوبوس‌رانی، معتقدم سال تحصیلی جدید تهران با حجم کمتری از ترافیک نسبت به سال قبل آغاز خواهد شد و کمتر شاهد اتلاف وقت‌ شهروندان در حجم انبوه خودروهای در ترافیک مانده خواهیم بود.

    رعایت قوانین سبب کاهش ترافیک می شود

    قناعتی یکی از دلایل اصلی بروز ترافیک در ماه مهر را بی‌توجهی شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: اگر شهروندان بکوشند همزمان با آغاز سال تحصیلی بیشتر به رعایت قوانین التزام داشته باشند، کمتر شاهد بروز گره‌های ترافیکی خواهیم بود. ضمن آنکه خانواده‌ها نیز تلاش کنند فرزندان‌شان را حتی الامکان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جابجا کنند.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر همچنین به آن دسته از شهروندانی که زمان آغاز به کارشان بر عهده‌ خودشان است، همچون کسبه، توصیه کرد: در روزهای ابتدایی مهر ماه، برنامه ترددشان را طوری تنطیم کنند که همزمان با محصلان و کادر آموزشی شهر از خانه خارج نشوند تا تلاقی زمان تردد‌شان با این قشر از شهروندان منجر به ترافیک بیشتر در خیابان‌های تهران نشود.

    طولانی ترین خط متروی خاورمیانه در تهران

    اضافه شدن 200 دستگاه اتوبوس به خطوط تهران

    اتوبوس های برقی تا مهرماه وارد خطوط می شوند.

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی