پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو-خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک

7 هزار خودرو ترخیص شده از گمرک در انتظار شماره گذاری

به گفته ی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو 7 هزار خودرو تاکنون ترخیص شده که همه ی این خودرو ها منتظر شماره گذاری هستند که تا به این لحظه اقدامی از سوی ستاد سوخت صورت نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص آخرین وضعیت روند ترخیص خودروها […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی دبیر انجمن واردکنندگان خودرو 7 هزار خودرو تاکنون ترخیص شده که همه ی این خودرو ها منتظر شماره گذاری هستند که تا به این لحظه اقدامی از سوی ستاد سوخت صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص آخرین وضعیت روند ترخیص خودروها بیان کرد: ترخیص‌ها در حال انجام شدن است اما در حال حاضر امکان شماره‌گذاری وجود ندارد به این دلیل که سایت ستاد سوخت بسته شده است. تاکنون نزدیک به 7هزار خودرو ترخیص شده‌اند اما قابلیت شماره‌گذاری ندارند و ستاد سوخت قانون را اجرا نمی‌کند. تمامی گرفتاری‌ها ناشی از عدم اجرا شدن قوانین است و این مورد نیز در خصوص ستاد سوخت وجود دارد. در این رابطه گواهی اسقاط را می‌خواهند از 2 به 10 میلیون تومان برسانند و گفته شده که حتما باید از شرکت تعاونی خریداری شود. ما در حال مذاکره برای حل کردن این مشکل هستیم و زمان برطرف شدن آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: فرصت خروج خودروها تا 16 تیرماه امسال است و در صورتی که این اتفاق تا زمان ذکر شده صورت نگیرد خودروها قابلیت شماره‌گذاری نخواهند داشت. در این زمینه رئیس ستاد سوخت و وزیر راه باید صحبت کنند تا قانون اجرا شود. لازم به ذکر است که علاوه بر 7 هزار خودروی ترخیص شده، 3 هزار خودروی دیگر نیز امکان ترخیص را خواهند داشت. نزدیک به 2800 خودرو توسط مقام قضایی توقیف شده و 2هزار خودروی دیگر به دلایل مختلف خارج از مصوبه هیات وزیران است.

همچنین دادفر در ارتباط با ایده جایگزینی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی با خودروهای کارکرده اظهار کرد: جایگزینی ناوگان تاکسی با خودروهای کارکرده وارداتی قرار نیست اجرایی شود و تنها در حد صحبت است. ایده ذکر شده تنها موجب انحراف خواهد شد و ناوگان عمومی باید با خودروهای صفر کیلومتر هیبرید و برقی جایگزین شود. ما باید تکنولوژی بیاوریم که صرفه جویی در مصرف بنزین داشته باشد و زمانی که خودروی کارکرده آورده شود باید به دنبال تعمیرات آن برای آینده باشیم. ناوگان حمل و نقل عمومی هر چهار سال یک بار باید جایگزین شود و اگر می‌خواهیم فرهنگ استفاده از این نوع وسایل نقلیه را میان مردم رواج دهیم نیاز به جایگزینی با نمونه‌های صفر کیلومتر و روز دنیا وجود دارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به قیمت خودروهای وارداتی در بازار گفت: هم اکنون قیمت خودروهای وارداتی با توجه به اقداماتی که در حال انجام است حدود 10 الی 20 درصد کاهش پیدا کرده است. چنین اتفاقی نیز قابل تصور بود و در صورتی که اقدامات ذکر شده در سال گذشته انجام می‌شد حتی افزایش قیمت نیز نداشتیم. با ترخیص خودروها از گمرک اگر همچنان واردات ممنوع و تولید و توزیع نیز وجود نداشته باشد، روند قیمت‌ها نیز به حالت سابق و گرانی‌ها بازخواهد گشت.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

بنویسیم ستاد سوخت ، بخوانیم ستاد مراکز اسقاط کشور

چهار هزار و 500 خودرو از تمامی برندها از گمرک ترخیص شدند

اعلام 264 فقره ثبت سفارش جعلی توسط گمرک

تامین ارز خودروهای دپو شده گمرک، شرط اصلی ترخیص

روند ترخیص خودرو سرعت گرفت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی