پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارکینگ خودرو

نرخ ارز ، تحریم و نقدینگی سرگردان سه عامل قدرتمند گرانی بازار خودرو

به گفته ی عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ ارز، اعمال مجدد تحریم ها و نقدینگی سرگردان عوامل اصلی گرانی بازار خودرو هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو منصور مرادی عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره علل گرانی خودرو ، بیان کرد: یکی از […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی افزایش نرخ ارز، اعمال مجدد تحریم ها و نقدینگی سرگردان عوامل اصلی گرانی بازار خودرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

منصور مرادی عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره علل گرانی خودرو ، بیان کرد: یکی از دلایل اصلی گرانی خودرو اعمال مجدد تحریم ها است. در پی اعمال تحریم ها و بدلیل مشکلات ناشی از آن، ما با کمبود مواد اولیه و قطعات خودرو ها مواجه هستیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن افزایش نرخ ارز را از دلایل اصلی گرانی خودرو بیان کرد و گفت: به تاثیر از تنش های سیاسی، نرخ ارز افزایش می یابد و همین امر باعث گرانی در مواد اولیه و بالا رفتن هزینه تولید خواهد شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل اعمال تحریم ها برخی از سودجویان مبادرت به خرید تعداد قابل توجهی خودرو می کردند و همین امر باعث برهم خوردن میزان عرضه و کمبود خودرو می شد. دلالان پس از مدتی که تقاضا برای خودروها افزایش می یافت خودروها را با سود بالاتری به مصرف کنندگان واقعی می فروختند.

وی در ادامه اشاره کرد: بخش دیگری از گرانی ها به دلیل وجود نقدینگی سرگردان در دست مردم است. در شرایط این چنینی هجوم نقدینگی ها باعث آشفتگی بیشتر در اقتصاد کشور می شود. این امر موجب تبدیل خودرو از کالایی مصرفی به کالایی سرمایه ای شد. تقاضای کاذب ایجاد شده باعث افزایش دوچندان قیمت ها شده است.

به گفته ی این نماینده مجبلس شورای اسلامی نگهداری از خودروها در انبارها و پارکینگ ها باعث راکد ماندن سرمایه در گردش صنایع و زیان انباشته خواهد شد. همچنین این امر در دراز مدت باعث ایجاد مشکل در تامین نقدینگی می شود در چنین شرایطی صنایع با مشکل جدی در تامین هزینه های جاری خواهند شد که در نهایت منجر به زیان دهی شرکت ها خواهد شد.

وی گفت: دپو کردن بی دلیل خودروها در پارکینگ ها توسط خودرو سازان به نظر منطقی نمی‌رسد و دلیل اصلی آن کمبود قطعات است.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

ورود 170 هزار خودرو به بازار سبب سقوط قیمت خودرو می شود

جلوی پیش فروش خودرو بدون تاریخ را بگیرید

چه کنیم که نقشه (( خروس زرد قناری آمریکایی )) نقش بر آب شود؟!

خودرو به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی