مدتی پیش ، اخباری در مورد مجهز شدن محصولات 10 خودروساز به سیستم ترمزگیری اضطراری اتوماتیک (AEB) را به صورت استاندارد از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا (NHTSA) و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) منتشر شد. این شرکت های خودروساز شامل : آئودی، بامو، ، جنرالموتورز، مزدا، مرسدسبنز، تسلا، تویوتا، فولکسواگن و ولوو. ( […]
مدتی پیش ، اخباری در مورد مجهز شدن محصولات 10 خودروساز به سیستم ترمزگیری اضطراری اتوماتیک (AEB) را به صورت استاندارد از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای امریکا (NHTSA) و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) منتشر شد.
این شرکت های خودروساز شامل : آئودی، بامو، ، جنرالموتورز، مزدا، مرسدسبنز، تسلا، تویوتا، فولکسواگن و ولوو. ( تویوتا و نیسان از چند ماه قبل ملزم به استفاده از تجهیزات جلوگیری از تصادف به صورت استاندارد در ژاپن شدند.) می باشند.
آنتونی فاکس (Anthony Foxx)، وزیر ترابری امریکا در این زمینه میگوید:
ما وارد دورهای جدید از ایمنی وسایل نقلیه خواهیم شد که نهتنها بر محافظت از سرنشینان در هنگام تصادفات، بر جلوگیری از وقوع هر گونه تصادفی متمرکز خواهد بود. با این حال، اگر تکنولوژیهایی مانند ترمز اتوماتیک اضطراری فقط به صورت آپشن و یا در مدلهای گرانقیمت در دسترس باشند، تعداد اندکی از مردم از مزیتهای این دوره جدید بهرهمند خواهد شد. این ۱۰ کمپانی تعهد میکنند که سیستم AEB را در اختیار تمام مشتریان بازار خودرو قرار دهند.
به کمک سیستم های AEB می توان از بروز بسیاری از تصادفات مخصوصاُ برخوردها به عقب خودروها ، جلوگیری کرد. حسگرهای داخلی، دوربینها و یا لیزر که در این سیستم ها استفاده شده اند ، می توانند خطرات پیشرو را تشخیص دهند و در صورتی که راننده نتواند به خوبی شرایط را مدیریت کند، خودشان وارد عمل میشوند و ترمز میگیرند.
آدریان لاند (Adrian Lund)، رئیس IIHS در این زمینه توضیح میدهد:
شواهد نشان از مفید بودن استفاده از AEB دارد. در بسیاری از تصادفات، اشتباهات راننده تأثیرگذارند. این تکنولوژی میتواند اشتباهاتی را که هر رانندهای میتواند مرتکب شود، جبران کند؛ چرا که همیشه در وضعیت آمادهباش قرار دارد و مسیر روبرو را پایش میکند. ضمناً هرگز دچار خستگی یا حواسپرتی نمیشود.
سیستمهای AEB ( مطابق گفته IIHS ) میتوانندحدود 35 درصد هزینههای بیمه را کاهش دهند. با توجه به اینکه این ۱۰ خودروساز در سال گذشته ۵۷ درصد از فروش کل وسایل نقلیه را به خود اختصاص دادهاند، میتوان گفت که این کار، تأثیر قابلتوجهی را را به دنبال خواهد داشت.
علاوه بر این، سال گذشته، این سازمان اعلام کرد که دوربینهای نمای عقب تا سال ۲۰۱۸ الزامی خواهند شد. با توجه به اقدام داوطلبانه ۱۰ خودروزساز برای استاندارد کردن خط تولید خود، انتظار میرود که AEB و دیگر تجهیزات ایمنی هوشمند به زودی تبدیل به ویژگیهای استاندارد هر خودرویی شوند.
دیدگاه خود را بنویسید