پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

استاندارد های 85 گانه خودرو اجرا می شود

به گفته ی رئیس سازمان استاندارد، استاندارد های 85 گانه تهیه شده خودرو لغو نشده و اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد درباره روند اجرای استانداردهای 85 گانه بیان کرد: طبق مصوبه 25 اسفند ماه شورای عالی استاندارد، قرار شد سازمان ملی استاندارد گزارش عملکرد خودروسازان […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۵ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی رئیس سازمان استاندارد، استاندارد های 85 گانه تهیه شده خودرو لغو نشده و اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد درباره روند اجرای استانداردهای 85 گانه بیان کرد: طبق مصوبه 25 اسفند ماه شورای عالی استاندارد، قرار شد سازمان ملی استاندارد گزارش عملکرد خودروسازان و برنامه وزارت صمت را دریافت کند و نتیجه را به دبیرخانه عالی شورای استاندارد گزارش دهد.

وی ادامه داد: این گزارش تهیه شده و قرار است آن را به زودی به رییس شورا ارائه دهیم و نحوه اجرای سیاست استانداردهای 85 گانه را مشخص کنیم.

پیروزبخت تاکید کرد: این سیاست لغو نشده و شورای استاندارد به ادامه آن تاکید بسیاری دارد.

رییس سازمان استاندارد اشاره کرد: درباره این که چه تعداد خودرو از چرخه تولید خارج می‌شوند هنوز برآورد کلی نشده، اما بالاخره تولید چند خودرو متوقف خواهد شد.

استانداردهای 85 گانه سیاستی بود که سازمان ملی استاندارد در جهت بهبود کیفیت خودروهای تولیدی آن را مطرح کرد که بر اساس آن قرار بود تعداد استانداردهای خودرو به 85مورد افزایش یابد، بر اساس این سیاست ابتدا باید در دی ماه سال 96 تعداد استاندارد‌ها از 55 به 61 مورد افزایش می‌یافت و در مرحله بعد یعنی در در تیر ماه 97 دو مورد دیگر به استانداردها اضافه می‌شد.

در نهایت نیز قرار شد با اضافه شدن 22 مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال 97، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به 85 مورد برسد؛ اما اجرای این سیاست با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو و تحریم های اعمال شده در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

هیچ خودرو سنگینی 5 ستاره کیفی نگرفت

خط و نشان استاندارد برای خودروسازان ؛ توقف تولید خودروهای نا ایمن از ابتدای دی ماه

فرصت 5 ماهه خودروسازان برای رعایت استانداردهای خودرویی

برنامه های سازمان استاندارد در صنعت خودرو منجر به توقف تولید نمی شود

گزارش ISQI از ارزیابی خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی