پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

حمایت قطعه سازان از خودروسازان مسیر توسعه صنعت را هموار می کند

به گفته ی عضو انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی دستیابی به تولید حداقل 2 میلیون خودرو تنها با حمایت قطعه سازان میسر می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیامک مقتدری عضو انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی با توجه به برنامه وزارت صمت و چشم‌انداز تعیین‌شده برای تولید سه میلیون […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی عضو انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی دستیابی به تولید حداقل 2 میلیون خودرو تنها با حمایت قطعه سازان میسر می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیامک مقتدری عضو انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی با توجه به برنامه وزارت صمت و چشم‌انداز تعیین‌شده برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو در افق 1404 اظهار کرد: هم‌اکنون توان تولید حداقل دو میلیون خودرو از سوی خودروسازان وجود دارد که بدون شک برای دستیابی به این میزان تولید نیازمند حمایت قطعه سازان هستند.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر مافیای ضد تولید بیان کرد: در شرایطی که قطعه‌سازی اقدام به سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌سازی کرده عدم تولید قطعه و ممانعت از ارائه آن به خودروساز هیچ توجیه و دستاوردی برای او نخواهد داشت بنابراین کاهش تولید از سمت او هیچ منطقی نخواهد داشت.

مقتدری با تأکید بر این‌که با اظهاراتی ازاین‌دست نمی‌توان زحمت بیش از 500 هزار قطعه ساز را زیر سؤال برد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که در صنعتی سرمایه‌گذاری کرده منطقی برای نگاه‌داشتن ظرفیت خالی ندارد زیرا همراه با ضرر و زیان است

این فعال صنعت قطعه با تأکید بر این‌که مطرح‌شدن مافیای ضد تولید ملی باید با ارائه دلایل باشد، افزود: در این شرایط تولیدکنندگان داخلی باید دلایل خود مبنی بر ایجاد شبکه مافیای ضد تولید ملی را اعلام تا همگان از آن باخبر باشند چراکه هم‌اکنون قطعه سازان با مشکلات متعددی مواجه هستند و همه آن‌ها با کمتر از ظرفیت خود مشغول تولید هستند بنابراین در صورت وجود چنین افرادی باید دلایل خود را برای مقابله با تولید ملی اعلام کنند.

وی اشاره کرد: اما بدون شک با توجه به سابقه بنده در صنعت قطعه شک ندارم که هیچ قطعه‌سازی حاضر نیست باوجود سرمایه‌ای که صرف این مسیر کرده تولید را حتی با اهداف و انگیزه شخصی متوقف کند.

انتهای پیام/ منبع: عصرخودرو

پارس خودرو نسبت به گذشته بهره وری بیشتری دارد

خودروی ناقص از خطوط تولید حذف می شود

تولید آزمایشی پژو 301 از هفته آینده آغاز می شود

لزوم تخصیص وام بدون بهره به قطعه سازان

وزارت کار، پیگیری مطالبات قعطه سازان را درستور کار خود قرار داد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی