پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سخنرانی هاشم یکه زارع

بيش از ١٥٠ ميليون يورو از پژو خسارت گرفتيم

به گفته ی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، این گروه بیش از 150 میلیون یورو خسارت از پژو در بخش هاي مختلف گرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هاشم يكه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمايي از پژو ٣٠١ ضمن اشاره به همكاري با پژو بعد از تحريم هاي اوليه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، این گروه بیش از 150 میلیون یورو خسارت از پژو در بخش هاي مختلف گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هاشم يكه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمايي از پژو ٣٠١ ضمن اشاره به همكاري با پژو بعد از تحريم هاي اوليه گفت: قبل از برجام با پژو مذاكره کرديم و همزمان كارهايي را خودمان شروع كرديم. پژو قصد داشت قرارداد قبلي كه تنها CKD بود را جلو ببريم اما با حمايت مهندس نعمت زاده ما رويكرد جديدي داستيم.

وي افزود: پژو قصد داشت در مذاكرات بيشترين نفع را ببرد اما ما اجازه نداديم و ٣٠١ نتيجه همين قرار داد خوب است. ما تجربه تلخي در همكاري با رنو داشتيم و شركت رنو پارس وابسته شد و به همين دليل در دوران همكاري رنوپارس گاهي قطعه مي داد و گاهي خير. ما مقاومت کرديم و بحث داخلی سازي را خودمان به عهده گرفتيم و بحث توليد و تامين قطعات را به ساپكو واگذار كرديم و بعد از خروج پژو از ايران فعالت هاي ساپكو متوقف نشد.

مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد: تا پايان سال جاري به ٨٠ درصد داخلي سازي مي رسيم و با ٦٠ درصد شروع كرديم و شايد تا پايان سال و یا ارديبهشت سال آينده اولين سري ٣٠١ را تحويل مشتريان بدهيم. موتور ec5 پژو امروز تا ٨٠ درصد داخلی سازي دارد و اين موتور متعلق به ماست و شايد در ديگر محصولات هم استفاده شود. در ٣٠١ هدف ما توليد در سال چهارم تا ٢٥٠ هزار دستگاه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پژو قبل از سال جاري در جلساتي به ما گفتند شما حق نداريد بدون حضور ما فعاليت كنيد، اما در بخش داخلی سازي ما ايستاديم و گفتيم شما غيرقانوني و يك طرفه همكاري را قطع كرديد ما ادامه مي دهبم. ضمنا امروز پلتفرم ٣٠١ متعلق به ماست و از آن استفاده مي كنيم. حتي پلت فرم الكترونيكي اين خودرو هم در داخل توليد شد.

یکه زارع افزود: براي اولين بار ميگويم ما در قرار داد با پژو بيش از ١٥٠ ميليون بورو خسارت از پژو در بخش هاي مختلف گرفته ايم و هر دستگاه نظارتي مي تواند بيايد و اين موضوع را رصد کند. ايران خودرو روي جوانان تمركز دارد و به همت همين جوانان در شهريور ماه يك اتفاق بزرگ ديگر را رونمايي مي كنيم كه در بخش قطعه سازي است.

وی در پايان گفت: در مهرماه هم ايران خودرو اخبار خوبي خواهد داشت.

انتهای پیام/

عبور از مونتاژ کاری / تولید انبوه 301 از سال آینده آغاز می شود

ایران خودرو تولید آزمایشی پژو 301 را آغاز کرد

برنامه ایران خودرو برای خروج از شمول ماده۱۴۱ قانون تجارت

جامع ترین کالبدشکافی پروژه تولید پژو 301 / بازخوانی یک قصه ناتمام!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی