پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

تکمیل خودروهای ناقص اولین اقدام وزارت صنعت بود

به گفته ی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولین اقدام تکمیل خودروهای ناقص بود که به صورت روزانه به صفر برسانیم که اگر آمارهای روزهای اخیر را نگاه کنیم به همین مورد رسیده‌ایم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان اظهار کرد: […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۸

به گفته ی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولین اقدام تکمیل خودروهای ناقص بود که به صورت روزانه به صفر برسانیم که اگر آمارهای روزهای اخیر را نگاه کنیم به همین مورد رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان اظهار کرد: در رابطه با پرداخت 844 میلیون یورو به قطعه‌سازان این مورد نیاز ارزی در سال 97 بود. مواردی پیش‌بینی شد که قطعه‌سازان نمی‌توانستند ریسک را بپذیرند و آن‌ها ارز را تحویل می‌گرفتند و در زمان بازپرداخت نیز باید ارز تحویل می‌دادند. در صورتی که خودرو و قطعات قیمت ثابت و مشخصی دارد و این قیمت‌ها به روز است در نتیجه امکان ریسک وجود نداشت. به همین سبب به سمت تسهیلات به صورت ریالی رفتیم.

وی در خصوص علت وجود خودروهای ناقص در کف پارکینگ خودروسازان بیان کرد: نمی‌توان گفت تمامی خودروهای موجود در کف پارکینگ مربوط به عدم پرداخت 844 میلیون یورو تسهیلات بوده اما بخش قابل توجهی به همین مورد ارتباط دارد. ما اگر تامین مالی را می‌توانستیم انجام دهیم قطعا امروز شاهد وجود خودروهای کف پارکینگ نبودیم. البته ما با روش‌های مختلف دیگر نظیر واگذاری شرکت‌ها تامین مالی را دنبال می‌کنیم. حتما در بحث مربوط به خروج خودروها از پارکینگ طبق برنامه در حال پیشروی هستیم. اولین اقدام این بود که ناقصی در تولید خودروهای روزانه را به صفر برسانیم که اگر آمارهای روزهای اخیر را نگاه کنیم به همین مورد رسیده‌ایم.

مقیمی در رابطه با تجاری‌سازی خودروها تصریح کرد: در روزهای تعطیل برنامه‌ریزی این است که خودروهای کف تجاری شوند و به بازار ورود پیدا کنند. در نتیجه ما در کاهش خودروهای کف پارکینگ موفق بودیم. اما با این وجود تامین مالی موضوع اصلی است که باید انجام شود و هم اکنون با توجه به شرایط موجود امیدواریم اجرایی شود. لازم به ذکر است که نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید یک گام بلند است تا نیازهای ما به خارج از کشور محدود شود. در این نمایشگاه تعداد زیادی قرارداد بین خودروسازان و قطعه‌سازان منعقد می‌شود.

وی با ذکر نکاتی در خصوص داخلی‌سازی قطعات خودرو اشاره کرد: در زمینه داخلی‌سازی قطعات خودرو، قراردادی بین خودروسازان و قطعه‌سازان و منعقد شد و 5 میز مشابه تخصصی برای انعقاد چنین قراردادهایی را تا پایان سال خواهیم داشت. در این رابطه قطعات را روی میز می‌گذاریم و مذاکرات و توافقات برای داخلی‌سازی و قیمت‌ها صورت می‌پذیرد.

مقیمی در پایان گفت: در تمامی حوزه‌های الکتریکی، مکانیکی و قوای محرکه نیاز به داخلی‌سازی وجود دارد و فهرستی از این قطعات تهیه شده است. ابتدا این نیاز را مشخص کردیم و بین این که کدامیک دستیابی سریع‌تر دارد و این که کدامیک از این موارد ارزبری بیشتری را به خود اختصاص داده انتخاب بین آن‌ها صورت می‌پذیرد. در این زمینه شناسایی مشکلات واحدها نیز صورت گرفته است و این نکته نیز در قراردادها وجود دارد که اگر در آینده معافیتی در زمینه تحریم‌های ایجاد شد، روند ساخت قطعات توسط واحدها دچار تغییر نشود. ما حتما در بحث اقتصاد تولید باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و اگر از نظر تیراژ به مقدار مناسب نمی‌رسیم حتما باید دولت حمایت داشته باشد.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

تعامل خودروسازان با شرکت های دانش بنیان زمینه رشد بومی سازی در کشور

صنعت خودرو نیاز به مرکز مجهز تست و آزمایش دارد/ آمیکو پیشگام خصوصی ها در ساخت داخل

کیفیت، محور فعالیت های شرکت TGT / وقتی بهترین ها زیر یک پرچم جمع می شوند

محصول 301 ایران خودرو افتخاری برای هر ایرانی است

سایپا در داخلی‌سازی قطعات خودرو موفق بوده است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی