پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شرکت کروز

ECU خودروهای پرتیراژ داخلی سازی شده است/ بدهی 1800 میلیاردی خودروسازان به کروز

ECU خودروهای پرتیراژ داخلی سازی شده است و 40 درصد ارزبری کمتری نسبت به نمونه خارجی دارد. 70 درصد نیاز ایربگ دو خودرو سازا بزرگ کشور از کروز تامین می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو نادر سخا مدیرعامل قطعه سازی کروز پس از بازدید امروز اصحاب رسانه از خطوط تولید کارخانه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱ مرداد ۱۳۹۸

ECU خودروهای پرتیراژ داخلی سازی شده است و 40 درصد ارزبری کمتری نسبت به نمونه خارجی دارد. 70 درصد نیاز ایربگ دو خودرو سازا بزرگ کشور از کروز تامین می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نادر سخا مدیرعامل قطعه سازی کروز پس از بازدید امروز اصحاب رسانه از خطوط تولید کارخانه شماره 3 کروز در جاده مخصوص تهران-کرج در نشست خبری تحت عنوان ((نهضت داخلی سازی)) به اصحاب رسانه گفت: کروز تلاش بسیاری در حوزه داخلی سازی قطعات بدون حضور شریکان خارجی چون کمپانی کنتیننتال داشته است.

وی در این راستا اشاره کرد: خوشبختانه ECU خودروهای تولید انبوه در کروز ساخته شده است و در حال حاضر تست های میدانی را پشت سر می گذارد.

مدیرعامل کروز ادامه داد: ساخت ECU از جمله فرآیند های پیچیده و پرهزینه در صنعت خودرو است و به همین دلیل ابتدا این قطعه برای خودروهای پر تیراژ طراحی و ساخته شد تا از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

وی افزود: این قطعات قابل نصب روی خودروهایی چون پژو207 اتوماتیک و دنا پلاس هستند و در پروژه بعدی ECU خودروهایی چون پژو 2008 و 301 را نیز داخلی سازی خواهیم کرد.

شرکت کروز

سخا در ادامه با اشاره به تلاش کروز در داخلی سازی ایربگ خودروها نیز گفت: 70 درصد نیاز ایربگ خودروهای داخلی را کروز تامین می کند که در ایران خودرو حدود 50 درصد محصولات و در سایپا تا 80 درصد را شامل می شود و صرفه جویی ارزی بین 35 تا 40 درصد قیمت تمام شده نمونه خارجی برای کشور دارد.

این مدیر قطعه ساز در ادامه گفت: چند قطعه اصلی و مهم در ایربگ وجود دارد که دانش ساخت آن در جهان در اختیار چند تولید کننده است که دیگر خودروسازان و حتی قطعه سازان نیز نیاز خود را از طریق آنها تامین می کنند. اما به دلیل شرایط تحریم کروز مدتهاست که به سراغ داخلی سازی این قطعات استراتژیک نیز رفته است.

وی ادامه داد: قطعهACU که بخش کنترلی ایربگ است از حدود 3 سال قبل مورد مطالعه و تحقیق کروز، دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر قرار گرفته است و احتمالا تا چهار ماه آینده نمونه های آزمایشی این قطعه ساخته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز همکاری کروز با تولید کنندگان داخلی در تولید پارچه ایربگ افزود: پارچه کیسه هوا توسط نوع خاصی از نخ تولید می شود که امیدواریم تولید کننده داخلی بتواند از پس تولید این پارچه برآید.

مدیرعامل کروز تصریح کرد: کروز تولید ترمزهای ABS و فرمان برقی را نیز در دستور کار دارد.

شرکت کروز

17 درصد قطعات کسری خودروسازان متعلق به کروز است

سخا در ادامه نشست خبری (( نهضت داخلی سازی)) به خبرنگاران گفت: گروگرفتن تولید توسط قطعه سازی که خودش بر پایه تولید فعال است اصلا منطق ندارد.

وی ادامه داد: به طور متوسط تنها 17 درصد قطعات کسری خودروهای مانده در پارکینگ خودروسازان متعلق به کروز است و این قطعات نیز عمدتا از قطعات هایتک مثل ایربگ، جلوآمپر و قطعات الکترونیکی و حتی سیستم صوتی هستند.

سخا تشریح کرد: در حالی که مثلا 176 هزار قطعه از مجموع قطعات کسری ایران خودرو از تولیدات این خودرو به شمار می رود که کل سهام آن متعلق به ایران خودرو است. همچنین مهرکام پاس که از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو است امروز حدود 115 هزار قطعه سری دارد و این بی انصافی است که بگویند کروز تولید را گروکشی کرده است.

شرکت کروز

در ادامه مدیرعامل کروز در خصوص شایعاتی مبنی بر آمادگی کروز برای خرید سهام ایران خودرو به اصحاب رسانه گفت: کروز اگر منابع مالی داشته باشد قطعا صرف پرداخت بدهی های خود می کند و این در حالی است که امروز تنها ایران خودرو و سایپا مجموعا حدود 1800 میلیارد تومان به کروز بدهی دارند که در صورت پرداخت این بدهی به ما می تواند صرف خرید مواد اولیه و رشد تولید شود.

این مدیر قطعه سازی اضافه کرد: کروز به عنوان یک قطعه ساز که شخصیتی حقوقی دارد، نیت خرید سهام هیچ یک از خودروسازان را ندارد اما این که سهامداران این قطعه سازی به عنوان شخصیت های حقیقی در جای دیگری از صنعت سرمایه گذاری کنند ارتباطی به کروز ندارد.

سخا در پایان سخنانش گفت: کروز آمادگی دارد در پروژه هایی مثل پژو 301 مشارکت بیشتری داشته باشد. اما اشتیاق همکاری باید از طرف ایران خودرو نیز احساس شود.

شرکت کروز

مجهزترین خط رنگ قطعه سازی کشور

در ادامه نشست علی یوسفی مدیر فروش شرکت کروز به خبرنگاران گفت: مجهز ترین خط رنگ قطعه در کشور متعلق به شرکت کروز است که بخش عمده ای از آن با استفاده از روبات های پیشرفته فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در بخش قطعات الکترونیکی کروز دستاوردهای زیادی داشته است و به طور مثال امروز تولید روزانه سیستم مالتی مدیا در این شرکت به 2500 دستگاه رسیده است و می توانیم تا بیش از 3000 هم پیش برویم.

یوسفی افزود: علی رغم بدهی خودروسازان به کروز ما در راستای حمایت از تولید، همکاری خود با خودروسازان را ادامه می دهیم. وی ادامه داد: تا 50 درصد از قطعات جانبی موتور محصولات ایران خودر و سایپا در کروز تولید می شود و در صورت نیاز خودروسازان می توانیم دامنه تولید این قطعات را گسترش دهیم.

گفتنی است کروز بیش از 11 هزار کارآفرینی مستقیم دارد که حدود 70 درصد آن را زنان و به خصوص زنان سرپرست خانه وار تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

جامع ترین کالبدشکافی پروژه تولید پژو 301 / بازخوانی یک قصه ناتمام!

صرفه جویی چند ده میلیون یورویی با داخلی سازی قطعات های تک

افزایش نیروی انسانی و داخلی سازی قطعات خودرو از جمله اهداف گروه صنعتی کروز

تاثیرات آتش سوزی شرکت کروز بر روند تولید خودرو

نصب آپشن های 206 در چند ثانیه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی