پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو 301

بررسی واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی در کمیسیون اقتصادی دولت

معاون امور صنایع وزارت صمت، از بررسی کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص واگذاری خودروسازان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت  درمورد  واگذاری سهام 2 شرکت خودروساز کشور گفت: این موضوع  در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است. وی بیان کرد: طبیعتا هر سهامی که بخواهد […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۸

معاون امور صنایع وزارت صمت، از بررسی کمیسیون اقتصادی دولت در خصوص واگذاری خودروسازان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت  درمورد  واگذاری سهام 2 شرکت خودروساز کشور گفت: این موضوع  در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.

وی بیان کرد: طبیعتا هر سهامی که بخواهد واگذار شود، ارزیابی‌هایی از نظر بدهکاری، طلبکاری و غیره صورت می‌گیرد به طوری که اگر بخواهیم سهامی را واگذار کنیم طبق روال سازمان خصوصی سازی باید همکاری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به ترخیص نشدن برخی  کالا‌ها از گمرگ گفت: برخی از این کالا‌ها در گذشته ثبت سفارش و ارز آن تامین و به داخل کشور وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از کالا‌های وارداتی که در گمرگ رسوب گذاری شده ممنوع باشد به طوری که در حال حاضر 1521 کالا در ردیف تعرفه کالا‌های ممنوعه قرار دارند و نیازی به واردات آن به داخل کشور نیست.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص مهم‌ترین دلیل ماندگاری کالا‌ها در بنادر گفت:  از جمله این دلایل نداشتن مجوز ثبت‌سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

پس از آن مشکلات بانکی و اسنادی همچون عدم انتقال مالکیت و پایان مهلت مقرر در مجوز ثبت‌سفارش و عدم تمدید آن از مهم‌ترین دلایل رسوب کالا محسوب می‌شود.

مقیمی افزود: در برخی موارد به دلیل ثبت سفارش و مشخص نشدن ارز مربوط به آن و باتوجه به عدم نیاز موجود در کشور اجازه ورود به این کالا‌ها در کشور داده نخواهد شد.

وی با اشاره به حمایت از تولید ملی تصریح کرد: هرگز اجازه واردات کالایی را که در داخل کشور تولید و نیاز به واردات ندارد را نخواهیم داد و از صادرات نیز حمایت خواهیم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه باید برای واردات هر کالایی به داخل کشور یکسری از قوانین و چارچوب‌ها رعایت شود تشریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد که هر کالایی با هر حجمی و وضعیتی وارد کشور شود چراکه ممکن است با واردات و یا ثبت سفارش برخی از کالا‌ها  یک کارخانه در کشور تعطیل شود.

مقیمی گفت: این اطلاع رسانی باید به وارد کنندگان کالا شود که حتما در ابتدا برای واردات کالا تائیده ثبت سفارش کالا اخذ شود، در واقع ما متناسب بانیاز جامعه کالا وارد خواهیم کرد و می‌بایست با رعایت حداقل قوانین و مقررات، شرایط لازم برای واردات کالایی که در کشور تولید نمی‌شود فراهم گردد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به با هماهنگی‌های انجام شده میان وزیر صنعت و ریاست جمهوری در خصوص اصلاح تعرفه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه یک ویرایش مناسبی در رابطه با تعرفه کالا‌ها انجام شده است به طوری که اگر تعرفه‌ای نیاز به اصلاح برای حمایت ساخت داخلی را داشته باشد در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را اصلاح خواهیم کرد.

مقیمی در ادامه با اشاره به حمایت‌های مالی از پروژه‌های ساخت داخل گفت: ما مجموعه ای از کل پروژه‌های ساخت داخل را با هماهنگی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها تعیین کرده ایم و  از پروژ‌ه های اولویت دار در زمینه تامین منابع مالی حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/  منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کاهش 40 درصدی تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته

لزوم حمایت همه جانبه از خودروسازان

فروش اعتباری محصولات ایران خودرو از فردا آغاز می شود

چالش اصلی صنایع خودروسازی، موازی کاری و ازدیاد واحد های تولید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی