پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعات خودرو

تحریم ، سخت ولی فرصتی برای داخلی سازی به شرط حمایت

به گفته ی مدیر عامل شرکت کروز، وجود تحریم سخت است اما فرصتی است برای داخلی سازی قطعات. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نادر سخا مدیر عامل شرکت کروز با اشاره به اینکه تجهیزات و خطوط پیشرفته را در کشور آماده نموده ایم و این خطوط، توانایی تولید با کیفیت ترین قطعات در کشور […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

به گفته ی مدیر عامل شرکت کروز، وجود تحریم سخت است اما فرصتی است برای داخلی سازی قطعات.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نادر سخا مدیر عامل شرکت کروز با اشاره به اینکه تجهیزات و خطوط پیشرفته را در کشور آماده نموده ایم و این خطوط، توانایی تولید با کیفیت ترین قطعات در کشور را دارد، اظهار کرد: آنچه از تحریم اول یاد گرفتیم باعث شد که به داخلی سازی بی اندیشیم و در این راستا تعریف دهها پروژه داخلی سازی برای کنترلرها و قطعات تحریم شده و همچنین محصولات الکترونیکی پیشرفته با همکاری شرکت های دانش بیان و دانشگاهها سریعا خطوط تولید و آزمایشگاه های مدرن را در گروه کروز آماده نموده ایم و حاصل آن این است که امروز برای هیچ یک از قطعات سفارشی توسط خودروسازان محدودیتی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه کیفیت قطعات فعالیت‌هایی انجام داده‌اید، افزود: کیفیت در این شرکت در پایان تولید بررسی نمی گردد هر بخش از ایستگاه های کاری کنترل کیفیت خاص خود را دارد و فاکتورهای مربوطه بعد از بررسی تولید انجام می شود که در واقع تمام ایستگاه‌های کاری و قسمت های تولیدی کروز به صورت مجزا در بررسی کیفی فعالیت می‌کنند و در آخر بررسی کیفیت قطعات با ابزارها و دستگاه های روز دنیا که نظیر آن در شرکتهای دیگر داخلی وجود ندارد انجام می شود و از این رهگذر است که تحویل گیرندگان قطعات در شرکت های خودروساز در مورد قطعات اطمینان دارند و هرچند بررسی استانداردهای قطعات تولیدی همیشه بالاترین رتبه‌ها را در ارزیابی ها دارد و در نتیجه قطعات این شرکت در بازار همیشه معیار کیفیت و مبنای قیمت گذاری مابقی قطعات مشابه است.

مدیر عامل کروز در پاسخ به اینکه سطح و تحصیلات نیروی انسانی شاغل در کروز چگونه است گفت: در این شرکت حدود 12000 نفر نیروی انسانی داریم که بعضا 25 سال است که در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و مقاطع تحصیلی آنها تا دکترای تخصصی پیش می رود. آموزش نیروی انسانی در کروز همیشه پایه اصلی همه فعالیت ها بوده است و از این رو معتقدم بنگاهای اقتصادی داخلی باید بدانند بهره ور ترین نیروی انسانی در میان متقاضیان اشتغال وجود دارد به شرطی که در هدایت و طراحی کار برای آنها مدیریت صحیح برقرار شود. جذب نخبه های دانشگاهی و کسانی که دارای رتبه های بین المللی و علاقه مند به فعالیت در محیط های تولیدی هستند همیشه در کروز انجام می شود و فرش قرمز برای نخبه های مهندسی داریم، البته در کروز بهترین دستگاهها و امکانات برای باروری خلاقیت ها و نوآوری ها را فراهم می کنیم.

سخا در پاسخ به سوالی در مورد افزایش هزینه های تولید گفت: هم اکنون عمده هزینه های تولید ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه است. در قسمت مواد اولیه داخلی افزایش قیمت، عدم امکان خرید اعتباری و در خرید های خارجی افزایش قیمت ارز، مبادلات مالی بیشترین هزینه ها را برای تولید کنندگان ایجاد نموده است.

وی در مورد بدهی خودروسازان به قطعه سازان نیز اینگونه گفت: جریان تولید از مرحله ساخت قطعه بیشترین نقدینگی را می طلبد و حجم زیاد بدهی به قطعه سازان از سوی خودروسازان، این صنعت را روز به روز ضعیف تر می کند.

در این موضوع برای حفظ اشتغال و صنعت کشور باید دولت کمک کند و این وضعیت قفل در صنعت را با کلید حمایت باز نماید. در آخر چند سوال کوتاه از نادر سخا به عنوان مدیرعامل بزرگترین قطعه ساز داخلی:

1. تحریم: سخت ولی فرصتی برای داخلی سازی به شرط حمایت
2. نیروی انسانی ایرانی: با ارزش ترین و خلاق ترین نیروی کاری جهان به شرط هدایت صحیح
3. خودروسازان: سبب رونق صنعت کشور و پایه اصلی اشتغال کشور
4. رسانه: بازوی توانمند تولید داخلی و همراه سیاست های ملی
5. خرید خارجی: برای بعضی ها شیرین ترین کار دنیا
6. ساخت داخل: انجام شده و انجام می شود به شرط توجه و عدم واردات.

انتهای پیام/

مدیر عامل کروز: چشم کسانی که رونق تولید داخلی را نمی پسندند کور کرده ایم

صرفه جویی چند ده میلیون یورویی با داخلی سازی قطعات های تک

وضعیت تولید ایران خودرو پس از آتش سوزی کروز

تاثیرات آتش سوزی شرکت کروز بر روند تولید خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی