پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نائب رئیس انجمن صنایع همگن

لزوم بکارگیری یک تیم مدیریتی دلسوز و خوش فکر در ایران خودرو

در صنعت خودرو شایسته سالاری حاکم نیست و به جای آن از مدیریت پنهان و سیاسی کاری به وفور پیدا می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هفته گذشته در حالی دوره ۶ ساله مدیریتی یکه زارع در شرکت ایران خودرو به اتمام رسید که همزمان با برکناریش روانه¬ی بازداشتگاه اوین شد و همین […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۸

در صنعت خودرو شایسته سالاری حاکم نیست و به جای آن از مدیریت پنهان و سیاسی کاری به وفور پیدا می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هفته گذشته در حالی دوره ۶ ساله مدیریتی یکه زارع در شرکت ایران خودرو به اتمام رسید که همزمان با برکناریش روانه¬ی بازداشتگاه اوین شد و همین امر باعث شد تا صحبت‌های مختلفی در مورد دلایل این تغییر آن هم در تعطیلات تابستانه خودروسازان مطرح شود.

با برکناری یکه زارع و گمانه زنی های مختلف برای انتخاب مدیرعامل جدید برای عدم تکرار اشتباهات گذشته و برطرف شدن مشکلات پیش رو صنعت خودرو در ایران خودرو امیرحسین جلالی نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن و نیرو محرکه استان تهران در این خصوص اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد تلاطماتی در مدیریت صنعت خودرو بوده‌ایم و این خود باعث پیچیده تر شدن اوضاع شده و برون رفت از بحران را به نسبت سخت تر کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه وضعیت پیش آمده قابل پیش بینی بود و دلسوزان دست‌اندرکار قطعه‌سازی هشدارهای لازم را به آقایان داده بودند، اما کسی به حرف های قطعه سازان گوش نداده و در نهایت عدم مدیریت صحیح در ایران خودرو باعث به وجود آمدن جریانات پیش رو شد.

این فعال صنعتی همچنین گفت: به عقب برگشتن و پرداختن به دلایل بحران گرچه لازم است ولی اول باید برای بقای این صنعت راهبردی فکری کرد و سپس به ریشه یابی و اوضاع پیش آمده برداخت.

جلالی درباره انتخابات مدیرعامل جدید ایران خودرو بیان کرد: در شرایط فعلی باید اول به فکر یک تیم مدیریتی قوی با ذهن پاک بود و سپس با تشکیل کار گروهی با حضور بانک ها و تشکل های واقعی به تدوین راهکارهای برون رفت از بحران پرداخت.

وی افزود: برکسی پوشیده نیست که قدم اول توجه به برطرف نمودن مشکلات قطعه‌سازان و تامین نقدینگی برای آنها است تا خودروهای ناقص هر چه سریعتر تجاری شوند و سپس با افزایش تیراژ تولید خودرو به مقیاس اقتصادی رسید. این در حالیست که بدون در نظر گرفتن قطعه سازان در قالب تشکل های واقعی خودروسازان و بانک‌ها نمی توانند به موفقیت دست یابند و تنها در سایه درک صحیح جمعی از مشکلات می توان با مهندسی مالی و داخلی سازی حداکثری به مشکلات اقتصادی پیش رو صنعت خودرو فائق آمد.

نائب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن و نیرو محرکه استان تهران در خصوص نحوه مدیریت ایران خودرو اشاره کرد: در صنعت خودرو شایسته سالاری حاکم نیست و به جای آن از مدیریت پنهان و سیاسی کاری به وفور پیدا می شود؛ به همین دلیل است که با وجود دیوار بلند تعرفه، صنعت خودرو تا خرخره بدهکار و عملا ورشکسته است و ما همه هميشه منتقديم ولى كمتر به تجارب قبلى توجه می کنیم.

جلالی در پایان اشاره کرد: با انتخاب یک مدیریت پاکدست، خوش فکر، دانش‌بنیان و دلسوز در صنعت خودرو، این صنعت بحران زده را به قله های سرافرازی برسانیم و این امکان پذیر نیست مگر با یک تیم مدیریتی با اهلیت از جنس تکنوکرات های شناخته شده خودرو.

انتهای پیام/

تشریح 14 اقدام وزارت صمت برای اصلاح صنعت خودرو از زبان دستیار ویژه وزیر

شرایط فروش سایپا برای فردا اعلام شد

آغاز فروش نقدی و اقساطی محصولات سایپا از فردا

حضور شخص سوم در پرونده تخلف 2 نماینده مجلس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی