پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

آزادسازی واردات خودرو در سال جاری دور از ذهن است

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، احتمال آزادسازی واردات خودرو برای سال جاری بعید است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص ورود خودروهای کارکرده‌ اظهار کرد: 2 موضوع در خصوص واردات خودرو مطرح بوده که موجب می شود تا […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، احتمال آزادسازی واردات خودرو برای سال جاری بعید است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص ورود خودروهای کارکرده‌ اظهار کرد: 2 موضوع در خصوص واردات خودرو مطرح بوده که موجب می شود تا واردات خودرو به کشور امکان پذیر نباشد یکی از این موارد مربوط به این می‌شود که شورای اقتصادی سران قوا به‌ طور کلی واردات خودرو به کشور را ممنوع کرده است. مسئله دیگر به تامین ارز مربوط می‌شود و در صورتی که از منابع داخلی استفاده شود این احتمال وجود دارد که با واردات خودرو های کارکرده به کشور موافقت نکنند. این 2 موضوع مورد نظر هستند و منشأ آن وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی است. به طور کلی موافق واردات خودروهای کارکرده هستیم و اگر بتوانیم از منابع ارزی خارج از کشور استفاده کنیم امکان ورود تعداد زیادی خودرو وجود دارد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفته است احتمال دارد افرادی که خودرو به کشور وارد کرده‌اند بخواهند پول ریال را به دلار تبدیل و از کشور خارج کنند.

تفاوت قیمت خودروهای کارکرده و صفر از زبان رضیان

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی که در دسترس داریم احتمال آزادسازی واردات خودرو برای سال جاری بعید است. تفاوت قیمت خودروهای کارکرده با صفر کیلومتر به نوع خودرو و حجم موتور آنها بستگی دارد. اگر خودرویی زیر 5 سال کار کرده باشد فاصله قیمتی 30 تا 40 درصد با خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار خواهد داشت. از لحاظ خدمات پس از فروش نیز شرکت‌ها باید سرویس ارائه دهند، ضمن اینکه باید خودروهایی وارد شوند که در کشور امکان خدمات‌دهی به آنها وجود داشته باشد. در نتیجه بهتر است سراغ خودروهایی برویم که سابقه حضور در کشور را داشته‌اند.

امکان مقایسه خودروهای خارجی با داخلی دور از ذهن است

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مسئولان تفاوت خاصی بین خودرو های هیبریدی و معمولی قائل نمی‌شوند. برای یک مدت، خودروهای هیبریدی بازار بسیار خوبی پیدا کرده بودند و تخفیفات خوبی به آنها داده شد. افرادی که در حال‌ حاضر تصمیم‌ گیرنده هستند تفاوتی در این گونه خودرو نمی‌بینند و نگاه این است که به تولید خودروی داخلی ضربه وارد می‌شود. گفته می‌شود که ما باید به سمت تقویت محصولات تولید داخلی برویم، در صورتی که این خودروها فناوری هیبریدی ندارند. ما قراردادهای مشترکی با پژو، سیتروئن و رنو داشتیم و اگر در آن قالب پیش می‌رفتیم امکان تولید محصولات جدید وجود داشت اما قراردادها بر هم خوردند و اگر بخواهیم هم اکنون به تولید خودرو بپردازیم با توجه به تحریم‌ها فقط می‌توانیم نیازهای خودرویی را از شرکت‌های داخلی تامین کنیم. خودروهای داخلی به هیچ وجه قابل رقابت با انواع خارجی نیستند چرا که کیفیت پایین‌تری دارند و قیمت‌ها نیز بالاست. این نکته را نیز باید گفت که خودروهای موجود در بنادر و مناطق آزاد تعداد بسیار زیادی ندارند که نیاز بازار را برطرف کنند.

انتهای پیام/ منبع: گسترش نیوز

3 هزار دستگاه خودرو وارداتی شماره گذاری شد

افزایش تعداد خودرو های وارداتی ترخیص شده از گمرک

وضعیت خودرو های بلاتکلیف مانده در گمرک در هیات دولت بررسی می شود

باید دید وضعیت خودرو های وارداتی در چه مرحله ای است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی