پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نوسازی ناوگان تاکسی

افزایش 110 برابری قیمت خودرو عامل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

به گفته ی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری افزایش 110 برابری قیمت خودرو یکی از عوامل تاثیرگذار در کند شدن یا متوقف شدن روند نوسازی تاکسی در کشور است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری اظهار کرد: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش 110 برابری قیمت […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری افزایش 110 برابری قیمت خودرو یکی از عوامل تاثیرگذار در کند شدن یا متوقف شدن روند نوسازی تاکسی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری اظهار کرد: یکی از دلایل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی افزایش 110 برابری قیمت خودرو نسبت به سال گذشته است و رانندگان توان مالی برای تهیه خودرو با این قیمت را ندارند.

وی همچنین اشاره کرد: وقتی خودو 110 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، باید حداقل 50 میلیون تسهیلات به رانندگان پرداخت شود. 5 میلیون تومان هم باید بابت فرسودگی خودرو باشد و 20 میلیون هم توسط راننده تامین شود تا توانی برای نوسازی ایجاد شود.

این مقام صنفی بیان کرد: اما اشکال این است که در حال حاضر هیچ بانکی تسهیلات 18 درصدی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نمی دهد و تمایل دارند که سود این تسهیلات را حتی به مرز 23 درصد هم برسانند.

وی اشاره کرد: با تسهیلات 18 درصدی هم رانندگان تاکسی که اقدام به نوسازی خودروهای خود کرده بودند، توان بازپرداخت اقساط را به سختی داشتند و در صورتی که سود تسهیلات به بیش از 23 درصد برسد، به هیچ عنوان رانندگان متقاضی برای نوسازی تاکسی ها توان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت.

ضامنی تصریح کرد: اگر بانک یا افرادی شرایط برای پرداخت وام در قالب تسهیلات به ناوگان تاکسیرانی را داشته باشند، استقبال می کنیم و لازم است که بانک مرکزی هم در این زمینه ورود کند تا بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشوری ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که در حال حاضر 150 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم.

وی افزود: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی های فرسوده کشور تا پایان امسال به 192 هزار تاکسی می‌رسد و در سال 1400 تعداد تاکسی‌های فرسوده به 243 هزار دستگاه خواهد رسید که شامل 75 درصد ناوگان موجود خواهد بود.

ضامنی اعلام کرد: ظرفیت تولیدخودرو داخلی در بهترین وضعیت 30 هزار دستگاه برای خودرو تاکسی است و با توجه به انباشت فرسودگی تاکسی ها و با اتکا به این روش تولید داخل کافی و پاسخگو برای نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیست.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

لزوم تجدید نظر در نرخ کرایه تاکسی

تردد بیش از 2 میلیون خودروی فرسوده در کشور

چالش جدید طرح نوسازی تاکسی های فرسوده

بلاتکلیفی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی

خداحافظی با تاکسی پیکان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی