پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید قطعه خودرو

لزوم خریداری قطعات ساخت داخل خودرو توسط خودروسازان/ دولت باید برای اصلاح صنعت خودرو برنامه ریزی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برنامه هایی برای ترغیب خودروساز برای خرید قطعه ساخت داخل، حمایت از خودروساز بخش خصوصی و اصلاح قیمت گذاری خودرو در دستور کار خود قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۲ شهریور ۱۳۹۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برنامه هایی برای ترغیب خودروساز برای خرید قطعه ساخت داخل، حمایت از خودروساز بخش خصوصی و اصلاح قیمت گذاری خودرو در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت حمایت از خودروسازها گفت: در وزارت صمت معاونتی مبنی بر برای حمايت از مصرف کننده و تولید کننده وجود دارد و تمام چارچوب‌های حمایتی از هر دو طرف نیز در آن به وضوح مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل کمبود قانون نداریم، تصریح کرد: با صحیح اجرا نشدن قانون مواجه هستیم و همین امر مشکلات متعددی را هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده بوجود آورده است، حمایت از تولید کننده به منظور ادامه روند گردش چرخ فعالیتش در این شرایط اقتصادی و تحریم یک ضرورت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه مصرف کننده بتواند خودرویی با کیفیت و متناسب با در آمدش خریداری کند نیز جزء قوانین حمایت از مصرف کننده به شمار می‌آید.

قاضی پور با اشاره به اینکه اگر خودروسازان به جای بنگاه داری، فعالیت خود را صرف تولید و خرید قطعات از قطعه ساز ایرانی کنند، بطور حتم این لجام گسیختگی در قیمت‌های خودرو بوجود نمی‌آید، اظهار کرد: خرید قطعات از قطعه سازان فعال در کشور و حذف واردات در کاهش قیمت خودروی ایرانی و با کیفیت اثر گذار است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس به ضرورت حمایت همه جانبه از خودروساز بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در شورای رقابت قانونی را تصویب کردم که هیچ خودروساز بزرگی در خودروساز بزرگ دیگر سهامدار نشود؛ بخش خصوصی نیز نمی‌تواند در این دو خودروساز بزرگ همزمان سهم مدیریتی داشته باشد، این موضوع سبب می‌شود تا انحصار شکسته شود.

وی با تاکید بر اینکه بازار باید قیمت خودرو را تعیین کند، اشاره کرد: تولید انبوه خودرو به میزان بیش از 3 میلیون، حمایت از خودروساز بخش خصوصی، ایجاد موانع دور زدن قوانین و عدم دخالت دولت برای قیمت گذاری منجر به رفع بسیاری از مشکلات خودروسازها خواهد شد.

انتهای پیام/

همگان باید برای بقای اشتغال صنعت خودروسازی به کمک بیاییم

قطعه سازی که خودروسازان با مجموعه‌اش همکاری نمی‌کند، به مجلس گزارش کند

قطعه سازی کروز مظهر نوآوری، خلاقیت و سرمایه گذاری هدفمند در کارآفرینی است

مدیر عامل کروز: چشم کسانی که رونق تولید داخلی را نمی پسندند کور کرده ایم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی