پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی برقی

خودروهای برقی در انتظار مصوبه هیئت دولت برای ورود به ناوگان تاکسیرانی

به گفته ی مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران، مقدمات لازم برای ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی انجام شده هم اکنون منتظر مصوبه هیئت دولت در این خصوص هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا قنادان با بیان اینکه 2 برنامه برای برقی کردن تاکسی‌ های سطح شهر داشتیم، اظهار کرد: هم اکنون در حال […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۸

به گفته ی مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران، مقدمات لازم برای ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی انجام شده هم اکنون منتظر مصوبه هیئت دولت در این خصوص هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا قنادان با بیان اینکه 2 برنامه برای برقی کردن تاکسی‌ های سطح شهر داشتیم، اظهار کرد: هم اکنون در حال پیگیری برای اجازه واردات خودرو با کاربری عمومی هستیم، زیرا از حدود یک سال گذشته با توقف واردات خودرو به کشور، ورود خودروهای برقی هم متوقف شد، لذا در حال حاضر کلیات درخواست ما توسط کمیسیون‌های تخصصی دولت تأیید شده است و فقط منتظر تصویب هیئت دولت هستیم.

وی با اشاره به تعداد خودروهای برقی که به ناوگان تاکسیرانی افزوده خواهد شد، بیان کرد: ما واردکننده نیستیم و تنها موانع را برطرف می‌کنیم تا بخش خصوصی آن‌ها را وارد کند.

قنادان با تأکید بر اینکه جهت‌گیری دنیا به سمت استفاده از خودروهای برقی است، ادامه داد: برای اجرای این پروژه زیرساخت‌های شارژ باید تأمین شوند که اکنون از طرف شهرداری تأییدیه اولیه را اخذ کرده‌ایم.

وی اشاره کرد: موضوع بعدی مربوط به سرمایه‌گذاری برای تأمین تجهیزات است که باید از طرف وزارت نیرو صورت گیرد و آن‌ها در زمینه نرخ‌گذاری شارژ و استقرار تجهیزات شارژ در ایستگاه‌ها وظایفی را بر عهده خواهند داشت و وظیفه ما هم به عنوان شهرداری، دادن فضاهای مربوط به ایستگاه‌های شارژ است.

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تعیین نرخ شارژ بر عهده دولت است، تصریح کرد: وزارت نیرو باید برای این پروژه نرخ‌های یارانه‌ای در نظر گیرد.

قنادان درباره عملیاتی شدن این پروژه، گفت: در کشورهایی که این تصمیم را گرفتند، یک دهه بعد از تصمیم‌گیری پروژه قابل بهره‌برداری شد که البته در کشور ما اگر تأییدات نهایی از سوی دولت برداشته شود، چندان کار پیچیده‌ای نیست، زیرا ما مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در صورت ورود این ناوگان به کشور اولین استفاده کننده تاکسیرانی نخواهد بود، افزود: به این علت که این پروژه ریسک دارد، نمی‌توانیم ریسک آن را به رانندگان منتقل کنیم. حال اگر شروع به کار شود، سرمایه‌گذاری آن توسط حوزه شرکتی رخ می‌دهد و خودروها از طریق شرکت مالک وارد می‌شوند و رانندگان هم بر روی آن کار می‌کنند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران در پایان درخصوص تغییر نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل در پی برقی شدن تاکسی‌های شهر، گفت: بعید می‌دانم این موضوع روی هزینه تأثیر جدی داشته باشد، اما در کیفیت خدمات موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

افزایش 110 برابری قیمت خودرو عامل کند شدن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

پروانه هوشمند مانع سواستفاده از کارت سوخت تاکسیرانان می شود

صدور کارت سوخت تنها برای تاکسی داران فعال

فضای رقابتی میان تاکسی های رسمی و اینترنتی منصفانه نیست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی