پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید کروز

نوآوری و خلاقیت رویکرد مدیران کروز برای ماندگار شدن

یک پژوهشگر اقتصادی معتقد است، کروز توانسته در فضای پر تلاطم کشور و برخی نوسانات اقتصادی، ویژگی‌ها و توانمندی‌های خویش را با رویکرد توجه مدیران و مالکان آن به نوآوری حفظ کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو جعفر خیر خواهان پژوهشگر اقتصادی در ارتباط با میزان موفقیت روند خصوصی سازی بعد از انقلاب اسلامی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ مهر ۱۳۹۸

یک پژوهشگر اقتصادی معتقد است، کروز توانسته در فضای پر تلاطم کشور و برخی نوسانات اقتصادی، ویژگی‌ها و توانمندی‌های خویش را با رویکرد توجه مدیران و مالکان آن به نوآوری حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جعفر خیر خواهان پژوهشگر اقتصادی در ارتباط با میزان موفقیت روند خصوصی سازی بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی به جای آنکه شاهد توجه بیشتر به روند خصوصی سازی باشیم، ملی سازی جایگزین آن شد، یعنی خیلی از صنایع را از بخش خصوصی گرفتیم و دولتی کردیم.

وی در این راستا اشاره کرد: پس از پایان 8سال دفاع مقدس زمزمه‌هایی مبنی بر توجه به خصوصی سازی شنیده شد اما، باز هم در اجرا هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه بحث سیاست اصلاح اصل 44 قانون اساسی مطرح و اجازه داده شد تا بخشی از دارایی‌های دولت به بخش خصوصی واگذار شود اما، باز هم متاسفانه تنها 10درصد از این واگذاری انجام شد و مابقی به موسسات عمومی غیر دولتی و غیره واگذار شد که اصطلاحا به آنها خصولتی می‌گویند و تاکنون نیز سیاست خصوصی سازی به درستی صورت نگرفته است.

این پژوهشگر اقتصادی مولفه‌های یک بنگاه اقتصادی کارآمد را توجه به عوامل درونی و بیرونی بنگاه برشمرد و تصریح کرد: مولفه های خارج از بنگاه اهمیت ویژه دارد چناچنه اگر آنها نباشد هر چه قدر هم مدیریت کارآمد و کارمندان شایسته با مهارت داشته باشد موفق نخواهد شد.

خیرخواهان سیاست‌های با ثبات اقتصادی، برنامه ریزی بلند مدت برای توسعه کشور، کم نوسان بودن متغییر های اقتصادی مثل نرخ تورم نرخ رشد اقتصادی و ارز را از مولفه های اثر گذار برای یک بنگاه کارآمد بیان کرد و گفت: اگر عوامل ذکر شده به صورت متعادل حفظ شود شاهد شکوفایی و کارآمدتر بودن بنگاه اقتصادی خواهیم بود،

این کارشناس پس از ارزیابی شرکت قطعه سازی کروز اظهار کرد: مالکان و بنیانگذاران این شرکت نشان موفقیت و توسعه گسترده‌ای با خود به همراه دارند و این صنعت توانسته خودش را به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات خودرویی مطرح کند.

وی اشاره کرد: در این فضای پر تلاطم کشور کروز توانسته ویژگی‌ها و توانمندی‌های خودش را حفظ کند و البته مدیران و مالکان آن، این بنگاه نوآوری را خیلی جدی گرفته‌اند؛ به بیان دیگر سعی می‌کنند محصولات را طبق نیاز روز بازار در تیراژ بالا تولید کنند.

انتهای پیام/

شرکت کروز یک نقطه امید است

کروز نماد موفقیت بخش خصوصی در صنعت است

کروز از فرصت برجام به خوبی بهره برداری کرد

تا زمانی که خودروسازی خصوصی نداشته باشیم، مشکلات صنعت خودرو حل نمی‌شود

لزوم تدوین استراتژی صنعت قطعه سازی / 5 میلیون یورو کاهش ارزبری تنها در یک ECU

لزوم خریداری قطعات ساخت داخل خودرو توسط خودروسازان/ دولت باید برای اصلاح صنعت خودرو برنامه ریزی کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی