پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو 301

اطلاعاتی جدید در مورد تولید پژو 301 / محصول جدید ایران خودرو در بالاترین سطح کیفی تولید می شود

با تغییرات مدیریتی در گروه صنعتی ایران خودرو، عده ای از کارشناسان عقیده داشتند، تغییراتی هم در روند تولید و تصمیم گیری در خصوص پژو 301 ، به عنوان مهم ترین پروژه داخلی سازی گروه صنعتی ایران خودرو اتفاق خواهد افتاد. این در حالی است که در روزهای گذشته، مدیران ایران خودرو توضیحات جدیدی در […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

با تغییرات مدیریتی در گروه صنعتی ایران خودرو، عده ای از کارشناسان عقیده داشتند، تغییراتی هم در روند تولید و تصمیم گیری در خصوص پژو 301 ، به عنوان مهم ترین پروژه داخلی سازی گروه صنعتی ایران خودرو اتفاق خواهد افتاد. این در حالی است که در روزهای گذشته، مدیران ایران خودرو توضیحات جدیدی در مورد 301 عنوان کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و عادل پیر محمدی که به عنوان معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو در این پروژه فعالیت داشت و حالا سکان مدیریت ساپکو را در دست دارد، در مورد پژو 301 اظهار نظرهایی کرده اند و از میان این اظهار نظرها، اطلاعاتی در مورد 301 استخراج می شود.

فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در ارتباط با پروژه پژو 301، اظهار کرد:‌ بیش از يك هزار قطعه نیازمند خودکفایی براي توليد محصول 301 شناسایی شده كه بیش از 140 سازنده برتر داخلی براي توليد آن مشارکت دارند. هم اکنون روند داخلي سازي قطعات با جديت انجام مي شود.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به این موضوع که، پژو 301 پلتفرمی جدیدي است که سر آغازي براي تولید محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو به شمار مي‌رود، بیان کرد:‌ این خودرو مطابق با استانداردهای 85گانه دوست دار محيط زيست است.

خط تولید پژو 301

خودکفایی در بخش های الکترونیکی

آن طور که عنوان شده چالش اصلی خودکفایی در تولید قطعات پژو ۳۰۱، مربوط به بخش های الکترونیکی است. اما مدیران ایران خودرو می گویند که تا حد زیادی در داخلی سازی بُردهای الکتریکی پیشرفت کرده اند و حتی فرمان کمکی برقی (EPS) را تا ۶۵ درصد خودکفا نموده اند.

پیشرانه پژو 301

خودکفایی در ساخت پیشرانه 301

همچنین در بحث پیشرانه EC5، ایران خودرو داخلی سازی این بخش حیاتی را به فراتر از ۸۰ درصد رسانده است. «عادل پیرمحمدی» در آخرین گفت و گوی رسمی خود اعلام کرده که ایران خودرو دو پیشرانه را برای پژو ۳۰۱ تولید داخل در نظر گرفته و قرار است تا پایان سال مراحل تست این پیشرانه ها به پایان برسد. پیش این صحبت احتمال داده می شد که ایران خودرو، پژو ۳۰۱ تولید داخل را با دو پیشرانه TU5 و EC5 عرضه کند. پیشرانه TU5 که چند سالی است در ایران خودرو تولید می شود، ۱٫۶ لیتر حجم دارد و نمونه ایرانیزه آن ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند. در حال حاضر پیشرانه TU5 بر روی خودروهایی چون پژو ۲۰۶، ۲۰۶ صندوق دار، ۲۰۷i، ۲۰۷i صندوق دار، پارس، ۴۰۵ SLX و دانگ فنگ H30 کراس نصب می شود و احتمال دارد که در نمونه اقتصادی تر ۳۰۱ نیز از این پیشرانه استفاده شود. اما پیشرانه EC5 نمونه ارتقا یافته پیشرانه TU5 است که چند سال قبل کمپانی پژو با مشارکت دانگ فنگ، این پیشرانه را به بازارهای هدف معرفی نمودند. موتور EC5 نیز مانند TU5 حجم ۱٫۶ لیتری دارد و ویژگی هایی چون کنترل پیوسته و متغییر سوپاپ ها، پمپ روغن متغیر، استاندارد آلایندگی یورو ۵ و یورو ۶، قدرت ۱۱۰ تا ۱۱۴ اسب بخار با گشتاور ۱۵۰ تا ۱۵۲ نیوتن متر و… در آن دیده می شود.

گیربکس پژو 301

همچنین مدیرعامل ایران خودرو گفته است که این خودرو در نمونه دنده ای و اتوماتیک به بازار کشور عرضه می شود و جعبه دنده دستی پژو ۳۰۱ تولید داخل از نوع BE4 با کلاچ هیدرولیکی است.

پژو 301

پژو 301 در بالاترین سطح کیفیت تولید می شود

مقیمی در بخشی از صحبت های خود گفته که به دنبال تولید پژو ۳۰۱ با بالاترین سطوح کیفی هستند و می خواهند تا از بدو ورود این خودرو به بازار، ۳۰۱ داخلی را با ۴ ستاره ISQI تولید نمایند. از سویی یکی از ایده آل های ایران خودرو در بحث کیفیت پژو ۳۰۱ رسیدن به سطح استاندارد بدون خودروهای مرجوعی است. در اصل این شرکت می خواهد تا با رعایت اصول کیفی، ۳۰۱ را به شکلی تولید نماید که در ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش ابتدایی این خودرو با نواقص مرجوع کننده به نمایندگی ها و شرکت باز نگردد. این نکته یکی از معیارهای بررسی کیفیت خودروها در اکثر خودروسازان جهان است که حال ایران خودرو می خواهد برای پژو ۳۰۱ آن را رعایت کند.

پژو 301

توضیحاتی در مورد قیمت پژو 301

پیرمحمدی در بخشی از صحبت های خود گفته که ایران خودرو سعی دارد تا ۳۰۱ داخلی را با قیمتی کمتر از کمپانی پژو به بازار عرضه نماید. در حال حاضر نمونه های مختلف پژو ۳۰۱ در بازار جهانی قیمتی حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار تا ۱۷ و ۶۰۰ دلار را دارند.

پژو 301

پژو 301 چه زمانی در بازار عرضه می شود؟

یکی دیگر از بحث های عنوان شده از جانب مدیران ایران خودرو، زمان عرضه پژو ۳۰۱ داخلی به بازار است. پیش از این اعلام می شد که این خودرو از اسفند ۹۸ وارد جاده های کشور می شود. اما حال ایران خودرو به صور رسمی اعلام کرده که باید در تابستان ۱۳۹۹ منتظر تولید انبوه ۳۰۱ باشیم.

پژو 301

ایمنی پژو 301 افزایش می یابد

 مقیمی در بخشی از مصاحبه خود گفته که پژو ۳۰۱ تولید داخل از نظر ایمنی در جایگاه بالایی قرار دارد و ایران خودرو برنامه دارد تا این سدان جدید را با کیسه های هوای جانبی عرضه کند. به این صورت احتمالا شاهد خواهیم بود که ۳۰۱ تولید داخل در بحث ایمنی مشابه نمونه های فول آپشن خارجی در کشور تولید شود. زیرا کمپانی پژو برای ۳۰۱ تنها ۴ کیسه هوا را در نظر گرفته و مشتریان می توانند در برخی بازارها سیستم کنترل پایداری و دو کیسه هوای جانبی را به صورت سفارشی در پژو ۳۰۱ خود ببینند.

منبع: اسب بخار

ایران خودرو تولید آزمایشی پژو 301 را آغاز کرد

جامع ترین کالبدشکافی پروژه تولید پژو 301 / بازخوانی یک قصه ناتمام!

عادل پیرمحمدی به عنوان مدیرعامل ساپکو منصوب شد

مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد/کوچ مقیمی از وزارت صمت به جاده مخصوص

هیئت مدیره جدید ایران خودرو اعلام شد

جلوگیری از ارزبری 17 میلیون یورویی با داخلی سازی 42 قطعه خودرو

رضه سه محصول جديد توسط ايران خودرو تا پايان سال جاري

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی