پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انبار لاستیک

سازمان استاندارد بر واردات لاستیک نظارت داشته باشد

به گفته رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی سازمان استاندارد باید با در نظر گرفتن فیلتر های خاص از ورود لاستیک های بی کیفیت به بازار جلوگیری کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۸

به گفته رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی سازمان استاندارد باید با در نظر گرفتن فیلتر های خاص از ورود لاستیک های بی کیفیت به بازار جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص واردات تایرهای بی کیفیت چینی به بازار کشور اظهار کرد: لاستیک‌های وارداتی باید از نظر استانداردهایی نظیر DOT , S.W.R و…. مورد آزمایش قرار گیرند تا از یک سو از واردات تایر بی‌کیفیت جلوگیری شود و از سوی دیگر ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده برای واردات آنها، هدر نرود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با لزوم تامین نیاز بازار تایر کشور چه در بخش لاستیک خودروهای سنگین و چه در بخش تایر خودروهای سواری بیان کرد: از آنجا که برای واردات لاستیک خودروهای سنگین ارز دولتی تخصیص داده می‌شود، سازمان ملی استاندارد باید با نظارت از هدر رفت منابع کشور جلوگیری کند.

وی با توضیح اینکه سازمان ملی استاندارد باید با در نظر گرفتن فیلترهایی خاص از ورود لاستیک های بی کیفیت جلوگیری کند، ادامه داد: بر اساس قانون، سازمان استاندار می‌تواند به موضوع واردات کالاهای صنعتی به ویژه کالاهای مرتبط به صنعت خودروسازی ورود کرده و از واردات کالاهای بی کیفیت جلوگیری کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: حال که ارز ترجیحی برای واردات لاستیک خودروهای سنگین تخصیص داده می‌شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت تایرهای وارداتی اطمینان حاصل کنند تا از بروز حادثه در جاده‌ها جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی افزود: باید زمینه فعالیت تولیدکنندگان داخلی فراهم شود تا از خروج ارز به منظور واردات لاستیک بی کیفیت، جلوگیری شود.

انتهای پیام/

2 ماه است که برای واردات لاستیک ثبت سفارش جدید انجام نمی شود

علت کمبود تایر در بازار چیست؟ / لزوم پیگیری وزارت صمت در خصوص چرایی کمبود تایر در بازار

آمار ضد و نقیض بازار تایر از تولید تا وزارت راه / نیاز بازار لاستیک چقدر است؟

نمایندگی ها مجاز به فروش تایر با سود 10 تا 15 درصدی هستند

تولیدکنندگان لاستیک توان تامین نیاز بازار تایر خودروهای سنگین را ندارند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی