پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

لزوم واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی

محمد رضا نجفی منش معتقد است که دولت باید دست از صنعت خودرو بردار و این صنعت را واگذار کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدرضا نجفی‌ منش رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه اظهارات رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سوال وی در اتاق بازرگانی بوده است اظهار کرد: متاسفانه بانک […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

محمد رضا نجفی منش معتقد است که دولت باید دست از صنعت خودرو بردار و این صنعت را واگذار کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدرضا نجفی‌ منش رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه اظهارات رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سوال وی در اتاق بازرگانی بوده است اظهار کرد: متاسفانه بانک مرکزی اعتقادی به کمک به صنعت خودرو ندارد؛ در صورتی که مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت صنعت خودرو کشور ادامه داد: به دلیل این‌که برای صنعت خودرو برخلاف تمام دنیا قیمت‌گذاری کردند و هر کسی که موفق می‌شد یک خودرو ثبت‌نام کند، از 20 تا 200 میلیون تومان سود می‌کرد.

وی در این راستا تشریح کرد: این در شرایطی است که 35 هزار میلیارد تومان تا سال گذشته وجود داشت و هنوز متاسفانه این زیان ادامه دارد؛ در صورتی که طبق قانون برنامه پنجم، اگر ضرر و زیان حاصل شد، دولت باید ضرر و زیان را جبران کند. این اتفاق هم نیفتاد.

نجفی منش افزود: ما صنعت خودرو را به سمت کم‌جانی و ناتوانی مالی حرکت دادیم و از طرف دیگر هم عنوان می‌کنیم به این صنعت کمک نمی‌کنیم.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور در واکنش به این انتقاد که صنعت خودرو همواره در اولویت دریافت تسهیلات بوده، اما در طول سال‌های گذشته همچنان با مشکل روبه‌رو بوده است، بیان کرد: اتفاقا این‌طور نیست. در آمریکا 85 درصد نیاز مالی صنعت خودرو از طریق موسسات مالی تامین می‌شود. در ایران شاید 10 درصد هم نشده باشد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با توضیح شیوه مناسب تامین نقدینگی صنعت خودرو کشور تصریح کرد: بازار سرمایه هنوز آن‌طور که باید و شاید در ایران جا نیفتاده است و ما هنوز بانک‌محور هستیم. ما باید به فکر بخش‌های دیگر اقتصاد باشیم تا از آن کانال‌ها نیز بتوانیم استفاده بهینه داشته باشیم.

به گفته نجفی منش، دولت باید دست خود را از صنعت خودرو بردارد و حداقل مدیریت این صنعت را واگذار کند. مگر از ابتدا صنعت خودرو خصوصی نبود؟ دولت روی کارخانه‌ها دست گذاشت و کارخانه‌ها خوابید. خودروسازان نیز با اموالی که دارند و سهامی که دارند، بتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

وی اشاره کرد: قیمت‌ها را هم باید بگذاریم بازار تعیین کند تا ضرر و زیان هنگفت به این صنعت وارد نشود.

انتهای پیام/ منبع: خبرآنلاین

تسهیلات بانکی میان قطعه سازان عادلانه توزیع نشده است

فرصت سازی کروز از تمامی فشارها و تهدیدات اقتصادی

اشتغالزایی و خودکفایی اقتصادی در کشور اثرات توسعه صنعت قطعه سازی

گروه بهمن یکی از نمونه های موفق خودروسازان خصوصی در کشور است

یکی از افتخارات کروز، نقش آفرینی زنان در صنعت قطعه سازی است

واردات قطعات خودرو انحصار ندارد/ همه می توانند قطعات خود را وارد کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی