پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

آیا کرایه تاکسی افزایش می یابد؟

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: باید قیمت گذاری کرایه ها متناسب با مسیر و حجم ترافیک صورت گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل فعالیت تاکسی های اینترنتی اظهار کرد: در دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی تلاش شد نرخ گذرای به گونه‌ای […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: باید قیمت گذاری کرایه ها متناسب با مسیر و حجم ترافیک صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل فعالیت تاکسی های اینترنتی اظهار کرد: در دستورالعمل تاکسی‌های اینترنتی تلاش شد نرخ گذرای به گونه‌ای نباشد که به مدل کسب و کار آن‌ها آسیب وارد شود به این دلیل که مردم در حال استفاده از خدمات آن‌ها هستند، لذا تلاش کردیم خدشه‌ای به قیمت‌‌گذاری پویای تاکسی‌های اینترنتی پس از ابلاغ دستور‌العمل فعالیت آن‌ها از سوی هیئت دولت وارد نشود.

این مقام مسئول در این راستا توضیح داد: در مصوبه شورای شهر تهران آمده، مبلغ کرایه باید بیشترین میزان باشد و در دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیز آمده است که آن‌ها با این قید در نرخ کرایه آزاد هستند که اگر نرخ کرایه آن‌ها از تاکسی‌های اینترنتی بیشتر باشد، باید این موضوع به اطلاع مسافران برسد و مسافران با علم بر این موضوع تاکسی خود را انتخاب کنند.

کرایه های تاکسی مقرون به صرفه است

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با تأکید بر مقرون به صرفه بودن کرایه تاکسی‌ها تشریح کرد: ۷۰ درصد سفرها در ساعات اوج ترافیک انجام می‌شود و نرخ کرایه باید در ساعات پیک ترافیک متناسب با زمان و مسیر تعیین شود و عملکرد شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز به این شکل است که در مکان‌هایی که عرضه زیاد و تقاضا کم است نرخ کرایه‌ها پایین و در نقاطی که تقاضا زیاد و عرضه کم است، کرایه آن‌ها بیشتر لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر نرخ‌ کرایه‌ها پایین بیاید به طور حتم راننده برای فعالیت در آن شرکت تمایلی ندارد و به شرکت رقیب می‌رود و آن‌جا مشغول به فعالیت می‌شود و در مقابل نیز افزایش بیش از حد کرایه موجب نارضایتی مسافران می‌شود.

نباید دخالتی بر سر قیمت گذاری صورت گیرد

این مقام مسئول در ناوگان تاکسیرانی با تأکید بر اینکه در بخش‌هایی که رقابت آزاد است، بهتر است دخالتی در قیمت گذاری انجام نشود، بیان کرد: نکته‌ای که ما آن‌ را پیش‌تر تذکر دادیم، این بود که پایین بودن اعداد و ارقام کرایه شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی در ابتدای شروع به فعالیت، تنها برای جذب و جلب مشتری بود و امروز نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی با تاکسی‌های رسمی تفاوت چندانی ندارد.

قنادان تأکید کرد: در برخی از مسیرها که نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی از نرخ مصوب شورای شهر بیشتر می‌شود، اعتراض مسافران را شاهد هستیم و این شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی را مجبور می‌کند تا نرخ خود را به نرخ مصوب شورای شهر تهران نزدیک کند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تصریح کرد: مدل‌های قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که به صورت عادلانه در ساعت‌هایی که ترافیک معابر کمتر است، نرخ آن نیز کمتر و در معابری که پر ترافیک تر هستند نرخ کرایه آن بیشتر باشد.

قنادان با اشاره به تبلیغات گسترده تاکسی‌‌های اینترنتی گفت: شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی تنها در بازه زمانی کوتاه با تبلیغات گسترده قیمت‌های خود را می‌توانند پایین نگه دارند و پس از گذشت آن زمان نرخ کرایه‌های تاکسی‌های رسمی با تاکسی‌های اینترنتی به سمت عادلانه شدن پیش می‌رود، زیرا اگر قیمت‌ها کاهش پیدا کند، رانندگان به دیگر شرکت‌های اینترنتی کوچ می‌کنند.

وی تأکید کرد: نرخ‌های عادلانه تاکسی‌های اینترنتی موجب ایجاد رقابت بر سر جذب راننده می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تاکسیرانی در دیگر کشورها یک ناوگان حمل و نقل لوکس است

معاینه فنی تاکسی های اینترنتی سخت‌گیرانه تر می شود

دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی های اینترنتی ابلاغ می شود

لزوم تجدید نظر در نرخ کرایه تاکسی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی