پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

تاکسیرانی در دیگر کشورها یک ناوگان حمل و نقل لوکس است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی توضیح داد: نوع استفاده از تاکسی در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است به این ترتیب که تاکسی در سایز کشورها به عنوان یک حمل و نقل لوکس تلقی می شود که اتفاقا کرایه بالایی هم دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی گفت: نوع استفاده […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۵ آبان ۱۳۹۸

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی توضیح داد: نوع استفاده از تاکسی در کشور ما با دیگر کشورها متفاوت است به این ترتیب که تاکسی در سایز کشورها به عنوان یک حمل و نقل لوکس تلقی می شود که اتفاقا کرایه بالایی هم دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی گفت: نوع استفاده از تاکسی در کشور ما با سایر کشور‌ها متفاوت است. در کشور ما انتظار می‌رود تاکسی به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل عمومی در خطوط خاص تاکسی کار کند و کرایه آن نیز تحت نظارت باشد.

این مقام مسئول در این راستا اشاره کرد: در همه جای دنیا استفاده از تاکسی برای حمل‌ونقل، بسیار لوکس محسوب می‌شود و کرایه آن نیز بالاست و می‌تواند انتظارات بیشتری را برآورده کند.

وی تشریح کرد: درخواست دربستی توسط تاکسی‌ها و دریافت کرایه بیشتر در روز‌های برفی و بارانی، جزء مواردی است که باید دید می‌تواند تخلف باشد یا خیر.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی در خصوص فعالیت و نظارت تاکسی‌های اینترنتی گفت: دستورالعملی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی توسط وزارت کشور، وزارت صمت و فعالان این حوزه تنظیم و توسط وزارت کشور ابلاغ شد. طبق این دستورالعمل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی باید برخی موارد مانند معاینه فنی را مانند سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام دهند.

این فعال صنفی در حوزه حمل و نقل عمومی تشریح کرد: به عنوان مثال، خودرو‌ هایی که میانگین روزانه 60 کیلومتر پیمایش داشته باشند، همانند ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید دو بار در سال معاینه فنی شوند. همچنین تایید صلاحیت و سوپیشینه آنها مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته ضامنی، طبق این دستورالعمل وزارت کشور سامانه‌ای برای نظارت و پایش فعالیت تاکسی‌های اینترنتی به نام سامانه مدیریت اطلاعات سفر “سماس” ایجاد خواهد کرد که این شرکت‌ها باید در آن ثبت نام کنند.

وی با اشاره به فرآیند نظارت بر فعالیت تاکسی ها توضیح داد: نظارت هوشمند با ایجاد این سامانه بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی قابل اجرا خواهد بود و امیدواریم این امر هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

این مقام صنفی همچنین با توجه به تست اعتیاد رانندگان تاکسی های اینترنتی بیان کرد: بررسی عدم اعتیاد رانندگان و تایید صلاحیت آنها بر عهده شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی است. همچنین حذف رانندگانی که اعتیاد دارند نیز بر عهده همین شرکت‌ها است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی با توجه به موضوع عدم رعایت حجاب برخی افراد در تاکسی‌ها تصریح کرد: طبق قانون در صورت عدم رعایت حجاب یا بی‌حجابی در خودروها، رانندگان متخلف توسط پلیس راهنماییی و رانندگی جریمه می‌شوند.

وی اشاره کرد: تاکسی‌ها از این قاعده مستثنا نیستند، اگر مسافران تاکسی، شئونات را رعایت نکنند، تاکسی جریمه می‌شود و این مسئله برای رانندگان تاکسی آسیب زا است. از مسافران می‌خواهیم حجاب خود را در تاکسی رعایت کنند که رانندگان تاکسی با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/

غیبت غیر موجه تاکسیداران در پایانه جریمه در پی دارد

تاکسیرانی به دنبال مجزا کردن پروانه بهره برداری از پروانه تاکسی

لزوم نصب برچسب تاکسی های اینترنتی بر شیشه به منظور ایجاد تمایز با سایر خودروها

معاینه فنی تاکسی های اینترنتی سخت‌گیرانه تر می شود

دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی های اینترنتی ابلاغ می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی