پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تاکسی

غیبت غیر موجه تاکسیداران در پایانه جریمه در پی دارد

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، غیبت غیر موجه تاکسی ها، جریمه سنگین برای تاکسیداران را در پی دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به گلایه برخی از شهروندان به سبب کمبود تاکسی هنگام وقوع بارش‌ها در پایتخت، تشریح کرد: برنامه ریزی های زیادی در این […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۸

به گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، غیبت غیر موجه تاکسی ها، جریمه سنگین برای تاکسیداران را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به گلایه برخی از شهروندان به سبب کمبود تاکسی هنگام وقوع بارش‌ها در پایتخت، تشریح کرد: برنامه ریزی های زیادی در این زمینه قبل از شروع پاییز انجام و دستورالعمل ویژه‌ای برای خطوط در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول توضیح داد: البته در برخی از خطوط جای نگرانی در این زمینه نداریم ولی برخی از خطوط به دلیل افزایش تقاضا و برخی از مشکلات دغدغه‌هایی را برای ما و شهروندان به وجود می‌آورد. بر همین اساس خطوط تاکسی تهران را در 4 دسته طبقه‌بندی کره‌ایم تا اقدامات لازم به موقع انجام شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در این راستا تصریح کرد:‌ میزان تقاضا، تعداد ناوگان تاکسی و همپوشانی با خطوط موازی حمل و نقل عمومی از جمله عواملی است که در طبقه‌بندی خطوط حائز اهمیت است. همچنین هوشمندسازی پایانه‌های تاکسی را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر 8 پایانه به صورت مکانیزه کنترل می‌شوند و ورود و خروج تاکسی‌ها و میزان تقاضا از این طریق مورد رصد قرار می‌گیرد.

به گفته وی پایانه‌ای مانند ونک بعدازظهرها بار ترافیکی زیادی داشته و پایانه شهید نظری این بار زیاد ترافیک برای صبح‌ها گزارش شده است و در پایانه‌‌های مرکز در هر دو شیفت صبح و بعدازظهر پیک ترافیک مسافر داریم که بر اساس همین موضوعات نظارت‌ها انجام می‌گیرد.

غیبت غیر موجه تاکسی ها جریمه سنگین در پی دارد

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به موضوع جریمه شدن برخی از تاکسی ها به علت غیبت بیان کرد: تاکسی‌هایی که در شرایط بحرانی مانند وقوع بارش‌ها تخلف داشته باشند جریمه می‌شوند و در هیأت انضباطی به دلیل عدم حضور و فعالیت به موقع تخلف‌شان ثبت می‌شود. البته حداکثر غیبت غیرموجه تاکسی‌ها در هنگام وقوع بارندگی‌ها 10 تا 15 درصد است و بیشترین دلیل کمبود تاکسی در هنگام بارندگی ترافیک و دیر رسیدن به پایانه و سرخط است و این موضوع سبب تأخیر و غیبت آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تخلف تاکسیران‌ها جدول جریمه لحاظ شده است،‌گفت:‌ اگر تخلفات بیش از حد معمولی باشد حتی اخراج از ناوگان برای تاکسیران و ابطال پروانه راننده در نظر گرفته شده است.

قنادان با بیان اینکه نظارت با فعالیت تاکسی‌ها در روهای بارانی تشدید می‌شود، اعلام کرد: ماهانه حدود 500 راننده تاکسی توبیخ و جریمه می‌شوند که این میزان از تخلفات زیادی است چرا که آمار کل تاکسی‌ها حدود 80 هزار مورد است.

وی اشاره کرد: با آغاز فصل پاییز توجه به خطوط پرتقاضا مدنظر قرار گرفته و یکی از جریمه‌هایی که برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شده انتقال آنها از خطوط پرتقاضا به کم تقاضا است و همه این نوع موضوعات در هیأت انضباطی با دقت بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

لزوم نصب برچسب تاکسی های اینترنتی بر شیشه به منظور ایجاد تمایز با سایر خودروها

فرسودگی تاکسی ها، زندگی رانندگان را دچار مشکل کرده است

نوسازی ناوگان تاکسیرانی، با چاشنی پرداخت وام 40 میلیونی

خودروهای برقی در انتظار مصوبه هیئت دولت برای ورود به ناوگان تاکسیرانی

نوسازی ناوگان تاکسیرانی در انتظار نهایی شدن قیمت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی