پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس شهری

از سال ۹۰ اتوبوسی از سوی دولت به تهران داده نشده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از اولویت ها است، البته که از سال 90 اتوبوسی توسط دولت وارد ناوگان نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تعداد مسافران طی هفته گذشته افزایش پیدا کرده تشریح کرد: آمار دقیق در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از اولویت ها است، البته که از سال 90 اتوبوسی توسط دولت وارد ناوگان نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تعداد مسافران طی هفته گذشته افزایش پیدا کرده تشریح کرد: آمار دقیق در این رابطه طی یکی 2 هفته آینده به دست می آید اما براساس فعالیت های اجرایی و دیداری این افزایش مسافر را به تمامی خطوط اتوبوسرانی شاهد هستیم. به ویژه خط ۷ بی آر تی از راه آهن تا تجریش و خط یک بی ار تی از تهرانپارس تا آزادی پر مسافرتر شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: از روز دوشنبه و سه شنبه وضعیت جوی و ترافیک آرام تر شده است، جمع آوری آمارها آغاز شده و به جز این دو خط نیز در خطوط دیگر نیز افزایش مسافر چشمگیر بوده است که به زودی آمار دقیق این افزایش اعلام می شود.

لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: حتما نوسازی به طور جدی باید از اولویت های ما باشد. هم اکنون عمر متوسط اتوبوس های تهران ۱۱ سال است و از سال ۹۰ اتوبوسی از سوی دولت به تهران داده نشده است. در کوتاه مدت باید بازسازی اتوبوس ها در دستور کار قرار گیرد. همچنین بخشی از اتوبوس های گازسوز ما تا پایان سال مخزن سی ان جی آن باید تعویض شود.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۵ هزا رو ۹۷۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان مسافری اتوبوس شهری، توضیح داد: حدود ۴-۵ درصد این تعداد یعنی نزدیک به ۳۰۰ دستگاه همیشه در حال تعمیر و اورحال شدن هستند که آن هم به دلیل فرسودگی بالای اتوبوس هاست.

سنندجی بیان کرد: همچنین بحث تعویض مخازن اتوبوس های گازسوز بسیار جدی است. خوشبختانه ۷۰ مخزن از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به ما داده شده و باید۱۵ دستگاه اتوبوس دیگر نیز تاپایان سال مخازن خود را تعویض کنند که این اتفاق براساس مصوبه افزایش سی ان جی است.

افزوده شدن اتوبوس های دربستی در زمان پیک استفاده از اتوبوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه فشار بر روی حمل و نقل همگانی از جمله اتوبوس رانی افزایش داشته اما باید پاسخگوی نیاز مسافران باشیم، افزود: تلاش شده اتوبوس هایی که به دلیل فرسودگی مرتب خراب می شوند هرچه زودتر از تعمیرگاه به چرخه خدمات رسانی بازگردند و همچنین در ساعات پیک، اتوبوس های دربستی را وارد خطوط کرده همچنین از «سیستم جدید تقاضامحور» استفاده کرده به این معنی که در مکان هایی که ظرفیت مسافر بالاست، در ساعات پیک با استفاده از سیستم های جدید، مسافر صندلی خود را خریداری و سرساعت اتوبوس از این مسیر حرکت کند. (این خط اتوبوس رانی در ساعت محدودی در ساعت پیک مسافر، فعالیت می کند و براساس نیاز مشتری نیز این اتوبوس در آن خط پیش بینی می شود. به طور مثال اگر در ساعتی مسافران میدان ونک به آزادی از طریق سیستم های آنلاین صندلی اتوبوس را رزرو کنند در همان ساعت این اتوبوس در همین ساعت فعالیت می کند و در باقی ساعت ها، اتوبوسی در این محدوده تردد نخواهد داشت).

سنندجی تأکید کرد: این سیستم براساس ظرفیت هدفمند فعالیت می کند و کمبود وسیله حمل و نقل را در برخی از مسیرها جبران خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت همزمان برای پاسخگویی نیاز مسافران دنبال شود به ویژه که وضعیت اتوبوس های پایتخت وضعیت مناسبی نیست.

انتهای پیام/ منبع: مهر

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی

آماده باش صد در صدی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

کیفیت سفر با اتوبوس های VIP ایران پیما چگونه است؟

برخورد با رانندگان اتوبوس که از روشن کردن کولر امتناع می کنند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی