پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آب و هوا

ورود 2 سامانه بارشی به کشور طی این هفته

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی این هفته دو سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (10 آذرماه) در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است که […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی این هفته دو سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (10 آذرماه) در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: از اوایل وقت فردا (11 آذرماه) سامانه‌ای بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران، گاهی رعدو برق در ارتفاعات و بارش برف، کاهش نسبی دما و وزش باد در غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب می‌شود و به تدریج از بعد از ظهر مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی را در بر می‌گیرد.

این کارشناس هواشناسی با بیان این‌که شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب کردستان است تصریح کرد: از روز سه‌شنبه (13 آذرماه) فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده به شمال شرق، شرق و جنوب کشور می‌رسد؛ البته از شدت بارش در شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (13 آذرماه) نیز در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بخش‌های جنوب غرب، جنوب و شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت و مجددا از روز پنج‌شنبه (14 آذرماه‌) سامانه بارشی دیگری از شمال غرب، غرب و شمال وارد کشور می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به این‌که از بعد از ظهر فردا (11 آذرماه) و طی روز سه‌شنبه (12 آذرماه) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران و در ارتفاعات بارش برف وزش باد، کاهش دما و مواج شدن دریا در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز چهارشنبه بارش پراکنده در غرب سواحل دریای خزر وجود دارد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (11 آذرماه) ابری و غبارآلود و در بعد از ظهر ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (12 آذرماه) نیز ابری و مه‌آلود در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

تمام پایگاه های اورژانس تهران در حالت آماده باش

تهران 3 قفله شد!

ورود سامانه بارشی جدید از روز یکشنبه

کیفیت هوای پایتخت طی فردا بهتر خواهد شد

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی