پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مصرف بنزین

آب سوز کردن خودرو؛ کلاهبرداری مجازی یا واقعیتی دور از انتظار؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خبر جدیدی از فرد مدعی در خصوص خودرو آب سوز در دست نداریم حتی یکی از همکاران در سایت آن ثبت نام کرده اما خبری تا به امروز نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: این موضوع که چند سال پیش […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خبر جدیدی از فرد مدعی در خصوص خودرو آب سوز در دست نداریم حتی یکی از همکاران در سایت آن ثبت نام کرده اما خبری تا به امروز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: این موضوع که چند سال پیش هم مطرح شده بود، چند وقتی است که دوباره در فضای مجازی مطرح شده است. فردی با ادعای اینکه اختراع او می‌تواند باعث شود تا خودرو با چند لیتر آب و یک جسم جامد به راه بیفتد، در سایت‌ها و شبکه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرده است و فعالان صنعت خودرو هم پیگیر این موضوع هستند.

این مقام مسئول در این راستا اشاره کرد: سال‌های گذشته نیز همواره افراد بسیاری ادعا کردند که اختراع آن‌ها می‌تواند باعث شود تا خودروها به جای سوخت بنزینی و فسیلی، با استفاده از آب کار کنند، اما تمامی آنچه که ادعا می‌شود، واقعیت نبوده است و این در حالی است که متاسفانه برخی افراد هم باور کرده، فریب خورده‌ و در سایت آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: انجمن خودروسازان ایران و حتی مرکز تحقیقات شرکت‌های خودروسازی مختلف تقاضای بررسی این طرح و مذاکره برای بررسی طرح و صحت آن را داشتند، اما فرد مدعی با بیان اینکه مبادا اختراع او دزدیده شود، از حضور در مراکز تحقیقاتی اجتناب کرده است.

این قعال صنعت خودرو تشریح کرد: ظاهراً فرد مدعی سایتی برای ثبت‌نام به راه انداخته است. ما امیدوار هستیم که به راستی به این اختراع دست پیدا کرده باشد، اما متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده خبر جدیدی به دستمان نرسیده است. حتی یکی از همکاران ما در این حوزه، وارد سایت این شرکت شده و برای آب‌سوز کردن خودرو ثبت‌نام کرده است، اما تا به امروز خبری از آن‌ها نشده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران بیان کرد: این طرح در هاله‌ای از ابهام و سکوت قرار گرفته است. اگر تولید چنین محصولی حقیقت داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن خودروسازان و سازمان‌ محیط زیست و سایر سازمان‌های ذی‌ربط بدون شک حاضر به خرید، حمایت و توسعه و تجاری‌سازی این طرح خواهند بود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

میزان گاز سی ان جی توزیعی در جایگاه ها افزایش یافت

کاهش آلودگی و حذف ترافیک با عوارض جدید

راه هایی برای نگهداری بهتر از پیشرانه های توربوشارژ

هزینه دوگانه سوز کردن خودرو چقدر است؟

زمزمه های کاهش قیمت پراید با طرح و شرایط جدید سایپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی