پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حمل و نقل هوشمند

لزوم تخصیص نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به منظور توسعه حمل و نقل

به گفته معاون شهردار تهران؛ باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در ارتباط با لایحه بودجه 99 که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، تشریح کرد: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

به گفته معاون شهردار تهران؛ باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در ارتباط با لایحه بودجه 99 که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، تشریح کرد: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهرها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

به گفته معاون شهردار تهران حتی اگر با تغییر قیمت سوخت 10 درصد از تقاضای سفر با حمل‌ونقل شخصی کاسته و به حمل‌ونقل عمومی افزوده شود باید برای پاسخگویی به این نیازها حداقل 2 هزار دستگاه اتوبوس یا معادل ناوگان فعلی مترو به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودروهای شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معتقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.

انتهای پیام/

تمامی خودروهای عمومی کمک بلاعوض برای دوگانه سوز شدن دریافت می کنند

لزوم حمایت دولت از حمل و نقل عمومی/ سهمیه بنزین تاکسی ها باید افزایش پیدا کند

همکاری 3 سازمان برای کاهش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

مترو هشتگرد فاصله ای تا بهره برداری اولیه ندارد

بهره برداری از 6 ایستگاه خط 6 مترو تهران در نیمه نخست سال جاری

عبور داخلی سازی آسنا از مرز 27 درصد/ سهم قابل توجه آمیکو از بازار خودروهای تجاری استان هرمزگان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی