آمیکو در نخستین نمایشگاه دریایی بندرعباس که در تاریخ 5 الی 8 آذر 98 برگزار شد، جدیدترین محصولات و آخرین دستاوردهای خود را در غرفه 130 به نمایش گذاشت. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو اگر از دنبال کننده های اخبار صنعت خودرو و خودروسازان داخلی باشید، قطعا حضور پررنگ گروه صنعتی ایکو […]
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
اگر از دنبال کننده های اخبار صنعت خودرو و خودروسازان داخلی باشید، قطعا حضور پررنگ گروه صنعتی ایکو در نمایشگاه های خودرویی سال 98 مورد توجهتان قرار گرفته است. همان طور که در اخبار قبلی اعلام کرده بودیم، آمیکو در ادامه حضورش در نمایشگاه ها، این بار یک نمایشگاه غیر خودرویی اما مرتبط با صنعت حمل و نقل را انتخاب کرد و در آن حضور چشمگیری داشت.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران به شمار می رود و از جمله استان هایی است که خودروهای تجاری و باری در آن طرفداران زیادی دارند. بندرعباس در هفته گذشته میزبان نخستین نمایشگاه دریایی جهموری اسلامی ایران با حضور شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل بود. در این نمایشگاه که توانمندی ها و ظرفیت های حوزه بنادر، کشتی رانی و دریایی ایران و شرکت کنندگان خارجی به نمایش گذاشته شده بود، گروه صنعتی آمیکو به عنوان یکی از خودروسازان فعال حوزه تجاری حضور پررنگی داشت.
آمیکو به صورت تخصصی به ساخت خودروهای تجاری سبک و سنگین مشغول است. خودروهای سنگین تجاری آمیکو 30 سال است که از اصلی ترین مهره های ستون فقرات حمل و نقل تجاری کشور به شمار می روند. در کنار محصولات متنوع در انواع سگمنت های خودروهای تجاری و باری از جمله سنگینف نیمه سنگین و سبک، آمیکو به تولید یک پیکاپ درشت هیکل با نام آسنا نیز مشغول است. این خودروساز خصوص سرمایه گذاری قابل توجهی روی این پیکاپ 2کابین کرده و نتیجه کار محصولی است که توانسته از سد سخت ترین استانداردهای تولید عبور کند و عملکرد چشمگیری در انواع مسیرها و شرایط آب و هوایی از خود به نمایش بگذارد.
اما آخرین دستاورد آمیکو که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، افزایش عمق داخلی سازی پیکاپ آسنا به شمار می رود. فرهاد طالبی (مدیر بازرگانی آمیکو) در همین راستا اعلام کرد: داخلی سازی آسنا به 27.8 درصد رسیده و در این فرایندف به جای تولید کنندگان خارجی، با قطعه سازان داخلی قراردادهایی بسته شده و تایمن قطعات این خودرو نیز راحت تر از قبل در جریان است. همچنین آمیک قصد دارد داخلی سازی آسنا را با جدیت و قدرت بیشتر از قبل دنبال کند.
وی در ادامه در خصوص فعالیت واحد بازرگانی شرکت آمیکو و فرایند داخلی سازی محصولات این شرکت گفت: «این واحد وظیفه دارد تا شناسایی منابع تولید، توسعه محصولات داخلی سازی شده و ارتقا تامین قطعات داخلی را انجام دهد. در گام نخست فعالیت واحد بازرگانی شرکت آمیکو شاهد هستیم که داخلی سازی ۲۷٫۸ درصدی برای آسنا محقق شده و امروز این پیکاپ با داخلی سازی به مراتب بالاتر در خط تولید این شرکت مونتاژ می شود. همچنین استفاده از قطعه سازان و تامین کنندگان داخلی، باعث شده تا تامین برخی قطعات به مراتب راحتتر از گذشته باشد و در شبکه خدمات پس از فروش هم، این بهبود خدمات نیز دیده می شود».
طالبی در مورد پروژه های جدید واحد بازرگانی آمیکو گفت: «در حال حاضر با جدیت بحث ارتقای داخلی سازی آسنا پیش گرفته شده و به احتمال زیاد از سال آینده، این خودرو با فرایند داخلی سازی بیشتر به دست مشتریان خواهد رسید. همچنین یکی دیگر از برنامه های شرکت، توسعه داخلی سازی سایر محصولات آمیکو است که در بخش بازرگانی فعالیت های مربوط به آن در حال پیگیری و بررسی است».
نمایشگاه دریایی بندرعباس فرصت مناسبی برای نمایش دستاوردها و معرفی فعالیت های فعالان صنعت حمل و نقل کشور بود. نمایندگی 2802 آمیکو نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه داشت و محصولات را به بازدیدکنندگان معرفی می کرد. مدیران و مسئولان استان همچنین از آنجایی که نمایندگی 2802 حامی ورزشکاران است، حضور ورزشکاران باستانی در غرفه آمیکو بسیار مورد توجه قرار گرفت.
عسگری نژاد، مدیریت نمایندگی ۲۸۰۲ آمیکو در استان هرمزگان، در خصوص حضور محصولات آمیکو در نمایشگاه دریایی بندر عباس گفت: «همان طور که می دانید، استان هرمزگان و شهر بندرعباس به عنوان پایتخت دریایی ایران شناخته می شود و یکی از وظایف اصلی شاغلان این دیار، بحث جا به جایی کالاها به صورت زمینی از بنادر این استان است. پس بدیهی است که منطقه هرمزگان سهم بالایی از مشتریان خودروهای کار و تجاری را در دل خود داشته باشد. از سویی به خاطر تعامل مستقیم میان شرکت های صنایع دریایی با شرکت های حمل و نقل زمینی، حضور نمایندگی ۲۸۰۲ و شرکت آمیکو در این نمایشگاه باعث شد تا معرفی خوبی از محصولات و توانمندی های خود به مشتریان و خریداران ارگانی داشته باشیم».
وی ضمن اشاره به اینکه این منطقه هرروز میزبان خودروهای تجاری مختلفی است، از سهم بالای آمیکو از بازار استان هرمزگان گفت و اعلام کرد: نمایندگی 2802 یکی از بهترین مراکز خدمات پس از فروش محصولات آمیکو به شمار می رود و این نمایندگی با توجه به گستردگی خریداران محصولات آمیکو در استان هرمزگان، برنامه هایی برای گسترش خدمات فروش و پس از فروش در این استان دارد.
دیدگاه خود را بنویسید