پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پاسات جی تی ای

محبوب ترین خودروهای برقی در فنلاند کدامند؟

میزان تقاضا برای خرید خودروهای برقی در برخی از کشورهای دنیا بسیار قابل توجه است کشور فنلاند از جمله کشورهایی است که مردم آن علاقه زیادی به خرید خودروهای برقی دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

میزان تقاضا برای خرید خودروهای برقی در برخی از کشورهای دنیا بسیار قابل توجه است کشور فنلاند از جمله کشورهایی است که مردم آن علاقه زیادی به خرید خودروهای برقی دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

فهرست زیر به مروری بر 20 خودروی الکتریکی و برقی محبوب در بازار فنلاند در نوامبر 2019 میلادی می‌پردازد:

محبوب ترین خودروهای برقی در فنلاند

نکته جالب توجه در این فهرست آن است که به نظر می‌رسد مشتریان فنلاندی علاقه و تمایل بیشتری برای خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی اروپایی همچون فولکس‌واگن، ولوو و بی‌ام‌و دارند این در حالیست که سایر نقاط جهان از خودروهای آمریکایی تسلا استقبال بیشتری کرده‌اند.

پیش‌تر آمار فروش خودروهای برقی در کشورهای مختلف نشان می‌داد که چین، ایالات متحده آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی بخصوص کشورهای شمال اروپا (اسکاندیناوی) همچون نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک بیشترین میزان فروش و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، استقبال شهروندان و مشتریان از خودروهای تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در کشورهای مذکور تحت تاثیر برنامه و سیاست های کوتاه مدت و بلندمدت در راستای ترغیب آنها به خریداری و استفاده از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست بالاتر گزارش و اعلام شده است و دولت این کشورها تسهیلات ویژه ای بدین منظور به شهروندان خود ارائه می کنند که تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده است.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

GT-R بدون محدودیت/ با گران قیمت ترین و خاص ترین محصول نیسان آشنا شوید

رنگ خاص مورد علاقه شما برای خودرو چیست؟

فورد و مک دونالد به جنگ مشکلات زیست محیطی می روند/ استفاده از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو

چه خودروهایی را با 4 هزار یورو در اروپا می توان خرید؟

بی‌خبر از آینده!/ تویوتا لندکروزر FJ40 با طعم آفرود

با 10 خودروساز بزرگ دنیا آشنا شوید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی