پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مشهد

تور مشهد و ﺁشنایی با جاذبه های گردشگری و زیارتی مشهد

پایتخت دینی کشور ایران شهر مشهد مقدس است و سالیان سال است بخش قابل توجهی از زائران از نقاط مختلف به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم (ع) به این شهر می روند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو همان طور که می دانیم شهر مشهد معروف ترین و مشهورترین شهر توریستی مذهبی ایران است […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

پایتخت دینی کشور ایران شهر مشهد مقدس است و سالیان سال است بخش قابل توجهی از زائران از نقاط مختلف به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم (ع) به این شهر می روند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

همان طور که می دانیم شهر مشهد معروف ترین و مشهورترین شهر توریستی مذهبی ایران است که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از راه های دور و نزدیک است. شهر مشهد که پایتخت معنوی ایران است یکی از قطب های گردشگری تاریخی و مذهبی ایران نیز می باشد که علاوه بر گردشگران داخلی بسیاری از گردشگران خارجی نیز سالانه مشتاق دیدن جاذبه های گردشگری این شهر است.

هر شخصی قبل از سفر خود به هر مکانی بهتر است که در مورد مقصد خود اطلاعات لازم را کسب کند از این رو ما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر گردشگران در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری مشهد می پردازیم. برای ﺁشنایی با این جاذبه ها با ما در این مقاله همراه باشید.

معرفی شهر مشهد

همان طور که همه ما می دانیم شهر مشهد در تور مشهد بیشترین معروفیت خود را به دلیل حرم مطهر امام رضا (ع) به دست آورده است و لی این شهر تاریخی از جاذبه های گردشگری و تاریخی دیگری نیز برخوردار است که باعث شده این شهر علاوه بر اهمیت مذهبی یک شهر توریستی تاریخی نیز باشد. از این رو ما در این مقاله برخی از معروف ترین جاذبه های تور مشهد را که هر شخصی در سفر خود بهتر است از آن ها دیدن کند را معرفی می نماییم.

آشنایی با جاذبه های مشهد

حرم امام رضا: در مرکز شهر مشهد بارگاه مطهر امام رضا علیه سلام قرار دارد که این حرم هم در بین مسلمان شیعه و هم سنتی بسیار ارزشمند و مقدس است. این بارگاه معروف ترین مکانی است که سالانه میلیون ها گردشگر را از راه های دور و نزدیک به سوی خود جذب می کند. بارگاه امام رضا (ع) مجموعه ای از رواق ها، موزه ها، مسجدها و کتابخانه هاست.

کوه سنگی: کوه سنگی یا کوسنگی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد است که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این جاذبه گردشگری یکی از بزرگ ترین پارک های شهر مشهد است. این مجموعه تفریحی از آن جهت در بین گردشگران شهرت یافته است که دو تا از رشته کوه های بینالود را در خود جای داده است. علاوه بر زیبایی خود این مجموعه تفریحی بزرگ خیابانی بسیار زیبا و سرسبز ما بین کوه سنگی تا شهر مشهد قرار دارد که از زیباترین و معروف ترین خیابان های مشهد بشمار می رود.

آرامگاه فردوسی: به گزارش سفر باتو ، از معروف ترین و با ارزش ترین جاذبه های گردشگری مشهد است که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این آرامگاه راهی مشهد می شوند. این ﺁرامگاه تاریخی متشکل از سه بخش تالار، کتابخانه و موزه است. که بخش تالار این آرامگاه از زیباترین قسمت های این مجموعه است.

ﺁرامگاه شیخ بهایی: این جاذبه گردشگری مربوط به دانشمند برجسته قرن یازدهم هجری یعنی شیخ بهایی است که در حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. ﺁرامگاه این دانشمند برجسته که مزین به ﺁیینه کاری های بسیار باشکوه و کتیبه های خطاطی شده است سالانه میزبان بسیاری از گردشگران است.

دریاچه چشمه سبز: این منطقه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد است. دریاچه چشمه سبز یا چشمه سوز یا چشمه سو با وسعت 15 هکتاری و طبیعت سرسبز و زیبای خود یکی از جاذبه های طبیعی معروف این شهر است.

آرامگاه نادر شاه افشار: شهر مشهد در زمان افشاریان پایتخت ایران بود. از این رو در مشهد باغ موزه ای وجود دارد که نام آن باغ موزه نادری است. در این باغ موزه برای یادبود از یکی از تاریخ سازترین شاهان ایران یعنی نادر شاه افشار مجسمه ای بزرگ در سال 1342 ساخته شد که امروزه به یکی از اماکن دیدنی مشهد تبدیل شده است. بر طبق برخی روایات مکان دفن نادرشاه در همین منطقه می باشد. این مجموعه دارای دو سالن یا دو موزه است که در هر دو موزه آثار و بقای جنگی و غیر جنگی مربوط به دوره افشاریان وجود دارد. از جالب ترین و معروف ترین بخش این مجموعه مجسمه نادر شاه است که بر روی ستونی قرار دارد.

آرامگاه پیرپالاندوز: این ﺁرامگاه متعلق به یکی از معروف ترین عارفان قرن دهم هجری یعنی محمد عارف عباسی است. این ﺁرامگاه که یادگاری از دوران صفویه است در فهرست آثار ملی به ثبت ملی رسیده است. این بنای تاریخی با کاشی های فیروزه ای، سقف های نقاشی شده و ایوان آجری بسیار زیبا مزین شده است.

هفت حوض: از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد این پارک است که در کوه های خلج قرار دارد. این جاذبه طبیعی متشکل از هفت حوض با آب با جریان طبیعی است از این رو به آن پارک هفت حوض می گویند.

پارک وکیل ﺁباد: پارک وکیل آباد قدیم ترین بوستان و پارک مشهد است که وسعتی 70 هکتاری دارد. این بوستان یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد است که در یک منطقه ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا قرار دارد. این پارک بسیار زیبا دارای یک محوطه بسیار بزرگ برای بازی کودکان و همچنین یک باغ وحش نیزمی باشد.

باغ گیاه شناسی ملی: از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد، این باغ گیاه شناسی 25 هکتاری است. این مجموعه که در سال 1392 تاسیس شده است متشکل از 11 کلکسیون مختلف معماری و علمی است.

شهر مشهد مملو از جاذبه های گردشگری است که تشریح تک تک آن ها در این مقال نمی گنجد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی