پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دره ستارگان قشم

دره ستارگان؛ جاذبه افسانه ای قشم

دره ستارگان، یکی از دیدنی های بی نظیر جزیره زیبای قشم است که قدمتی دو میلیون ساله دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دره ستارگان، یکی از دیدنی های بی نظیر جزیره زیبای قشم است که قدمتی دو میلیون ساله دارد و در اثر فرسایش باد و رگبارهای فصلی پدید آمده است. در باور […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

دره ستارگان، یکی از دیدنی های بی نظیر جزیره زیبای قشم است که قدمتی دو میلیون ساله دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دره ستارگان، یکی از دیدنی های بی نظیر جزیره زیبای قشم است که قدمتی دو میلیون ساله دارد و در اثر فرسایش باد و رگبارهای فصلی پدید آمده است. در باور بومیان این دره از افتادن ستاره ای بر روی جزیره ایجاد شده است. به دلیل ایجاد صدای حاصل از وزش باد در حفره ها به هنگام شب، مردم محلی می گویند ارواح در این دره حضور دارند.

دیدنی های قشم، مجموعه ای بی نظیر از چشم اندازها و شگفتی های طبیعی است. جزیره قشم تنها ژئو پارك منطقه خاورمیانه است. آثار زیباى طبیعى و تاریخى، سواحل بکر و آبهای زلال قشم کفایت می‌کند تا شما را مبهوت اینهمه زیبایی کند. با گردشی درجزیره و بازدید از زیبایی ها و دیدنی های قشم، حضور خدا را به وضوح خواهید دید.

جزیره زیبای قشم به فرم های زمین شناسی بین دالان‌های تو در توی آن و شنیدن صدای گذر باد کافیست تا فضایی وهم‌آلود را به وجود آورد. اما نگاهی به بالای سرتان بیندازید تا آرامش آبی آسمان درحصار ستون‌ها، دالان‌ها و حفره‌های تودر‌توی دره شما را به وجد آورد و مسیر را به گشت و گذار ادامه دهید. به دلیل شكل خاصی که بر اثر پدیده هاى فرسایشی در دره ستارگان به وجود آمده است، وزش بادهاى تند و گردش هوا در میان حفره ها و ستون های موجود، تولید اصواتی وهم آور می كند. شاید شنیدن همین صداها باعث شده تا محلی ها باور کنند که با تاریك شدن هوا این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه می شود و شب ها از ورود به آن خوددارى كنند. وجود شكاف ها و سوراخ هاى بزرگ و كوچك، این تصور را ایجاد کرده است كه شاید موجوداتى ماورائی در میان آن تاریكى ها زندگى مى كنند.

جزیره زیبای قشم به فرم های زمین شناسی و تنوع طبیعت اش، مشهوراست. حال اگر این طبیعت زیبا با افسانه آمیخته شود، هیجانی بی نظیر از دیدنش خواهید داشت. از آنجا که ایران سرزمین هزار افسانه است و برای هرمکانی داستانی عجیب و گاه باورنکردنی دارد، کنجکاوی مسافران را برمی‌انگیزد تا برای به چالش کشیدن روح کنجکاو خود، به آن مکان سفرکنند. دره ستارگان قشم نیز یکی از جاذبه های گردشکری و دیدنی های قشم است که طبیعت را با افسانه درهم آمیخته و مسافر تور قشم ارزان را مشتاق میکند تا در برنامه ریزی سفر از این مکان زیبای طبیعی بازدید کند و داستانش را به گوش جان بشنود. دره‌ای که در روشنایی روز زیبایی حیرت آوری دارد و در تاریکی شب‌ پر از اوهام و به قول بومیان، محل گذر ارواح است!!! دره ستارگان از بی نظیرترین دیدنی های قشم، در پنج کیلومتری ساحل جنوبی جزیره، بعد از روستای « برکه خلف» واقع است. درزبان محلی به آن« استاله کفته» یا ‏همان« ستاره افتاده » می‌گویند. در باور مردم جزیره، میلیون ها سال قبل، ستاره‌اى از آسمان به زمین افتاده و حجم های غول آسایی را از سنگ و خاک و ماسه‌ به شکل‌های عجیب درآورده است. می گویند این مکان شب ها محل آمد و شد ارواح و اجنه است!!! آنها داستان‌های تخیلی فراوانی از این عمارت به ظاهر ویران شده و دالان‌های تو در تو و شکاف‌ها و حفره‌های وهم انگیزش روایت می کنند.

وزش باد یا رفت و آمد ارواح!
به گزارش سفر باتو ، اما آنچه که از دیدنی های قشم مشاهده می کنید، شگفتی کم نظیری از هنر معمار طبیعت است، اشکال رسوبی به وجود آمده از فرسایش آب، خاک و باد، حاصل میلیون‌ها سال است. بریدگی های عجیب و تندیس های بلند قامتی که از وزش باد و باران و رگبارهاى فصلى ایجاد شده است، یک عارضه زمین شناسی بوده و به دلیل فرسایش، پدید آمده است. دره ستارگان، یکی از ژئوسایت‌های جزیره‌ قشم و یادگاری از دوره زمین شناسی سنوزوئیک است و دو میلیون سال قدمت دارد. جلوه ای از فرسایش طبیعی بوده و از آثار طبیعى ثبت شده در سازمان یونسكو می باشد. گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و جهان مجذوب حضور در تور قشم جهت بازدید از دیدنی های قشم و تندیس‌های ‏مرتفع و ستون‌های تراشیده شده‌ی این دره بی نظیر هستند. هنگام ورود به این دره، سکوتی عجیب تمام وجود را فرا می‌گیرد و هرچه ‏پیش می‌روید از زیبایی‌های آن مبهوت می‌شوید. عبور از بین دالان‌های تو در توی آن و شنیدن صدای گذر باد کافیست تا فضایی وهم‌آلود را به وجود آورد. اما نگاهی به بالای سرتان بیندازید تا آرامش آبی آسمان درحصار ستون‌ها، دالان‌ها و حفره‌های تودر‌توی دره شما را به وجد آورد و مسیر را به گشت و گذار ادامه دهید. به دلیل شكل خاصی که بر اثر پدیده هاى فرسایشی در دره ستارگان به وجود آمده است، وزش بادهاى تند و گردش هوا در میان حفره ها و ستون های موجود، تولید اصواتی وهم آور می كند. شاید شنیدن همین صداها باعث شده تا محلی ها باور کنند که با تاریك شدن هوا این دره محل آمد و شد ارواح و اجنه می شود و شب ها از ورود به آن خوددارى كنند. وجود شكاف ها و سوراخ هاى بزرگ و كوچك، این تصور را ایجاد کرده است كه شاید موجوداتى ماورائی در میان آن تاریكى ها زندگى مى كنند.

 

/////

شبهای دره ستارگان از دیدنی های قشم است. شبها می توانید دور از داستان تسخیر دره به وسیله ارواح و رفت و آمد اجنه درحفره های دره، دست به آسمان برده، یک سبد ستاره بچینید و بر فراز تندیس ها، اجرام و پدیده‌های آسمانی را رصد کنید. منظره هاى این دره بی اندازه زیبا و جذاب هستند. صدف هایی که بر روی تندیس های صخره ای و سخت ماسه ای می بینید نشان از این است که در گذشته های دور در این منطقه آب دریا وجود داشته است. ستون ها و كنگره هایی با اشكال متنوع که در بین آنها با نظمی خاص راه هاى تنگ و باریك و گاهى پهن و وسیع به چشم می خورد. مشاهده ستون های فرسایشى بزرگ و کوچک، آرك ها و تیغه ها و دیواره هاى نوارى شکل از جذابیت های این دره هستند. تقریبا تمام تندیس های موجود در این دره، خاکی هستند و شما را به یاد کلوته های کویر ایران می اندازند. این پدیده زیبا، یکی از عجایب هفت گانه‌ دیدنی های قشم است که میتوانید با تور قشم همراه شوید و رویای این سفر را تجربه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی