پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید وزیر دفاع از سایپا

طراحی چند مدل جديد خودرو در سايپا اميدواركننده است/ مدیریت سایپا به توان داخلی باور دارد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: چندين قطعه مهم و پيچيده خودرو با همكاري صنايع دفاع بومي‌سازي شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اميرسرتيپ امير حاتمي در اين بازديد اظهار کرد: دشمن تلاش كرده با ايجاد محدوديت، جلوي جريان توليد در كشور را بگيرد و صنايع را به تعطيلي بكشاند اما امروز حركت توليدي […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: چندين قطعه مهم و پيچيده خودرو با همكاري صنايع دفاع بومي‌سازي شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اميرسرتيپ امير حاتمي در اين بازديد اظهار کرد: دشمن تلاش كرده با ايجاد محدوديت، جلوي جريان توليد در كشور را بگيرد و صنايع را به تعطيلي بكشاند اما امروز حركت توليدي و توسعه‌اي در سايپا نشان مي‌دهد اين محدوديت‌ها و موانع راه به جايي نخواهند برد.

‏‎وي به وجود باور به توان و ظرفيت داخلي در مديريت ارشد سايپا هم اشاره كرد و گفت: خوشبختانه تيم كاري خلاق، مبتكر و متعهدی در سايپا مشغول فعاليت شده‌اند و توانسته‌اند نياز بخش زيادي از جامعه را تأمين كنند.

‏‎وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه تصريح كرد: ماهيت توليد خودرو همچون ديگر بخش‌هاي توليدي در كشور، مبارزه و مقابله با محدوديت‌ها و موانع ايجاد شده از سوي دشمنان و بدخواهان ملت ايران است كه سايپا در اين عرصه فعاليت و پويايي ويژه‌اي دارد.

‏‎وي با بيان اين‌كه وزارت دفاع اولويت خود را پويايي و توليد در بخش‌ خصوصي و شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌داند، درخصوص نحوه همكاري اين وزارت‌خانه با صنعت خودرو هم گفت: وزارت دفاع خود را پشتيبان و نيروي قابل اتكاي صنعت خودرو ملي در برابر فشارها و محدوديت‌هاي حداكثري دشمنان مي‌داند.

‏‎امير حاتمي همچنين پس از بازديد از خودروهای جدید، پلت‌فرم‌های اختصاصی سایپا و بخش‌هاي مطالعاتي مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا هم گفت: پروژه‌هاي بسيار خوبي در زمينه طراحي پلت‌فرم و خودروهاي جديد توسط مهندسان و محققان جوان ايراني انجام شده که من به‌عنوان يك ايراني به پويايي و نشاط اين مركز افتخار كردم.

‏‎وي به آمادگي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح براي همكاري با صنعت خودرو در زمينه طراحي و ساخت قطعات پیشرفته و پشتیبانی از این صنعت در برابر تحریم‌های ظالمانه اشاره كرد و گفت: صنايع دفاعي كشور آماده است تا هرگونه نياز صنعت خودرو را در اين عرصه با استفاده از ظرفيت‌هاي خود پاسخ دهد.

‏‎وي افزود: سايپا نيز همچون مجموعه صنايع دفاعي در مسير رونق توليد و استفاده از توان دروني و ظرفيت‌هاي بومي قرار دارد.

همچنين سيدجواد سليماني، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا نيز در اين بازديد گفت: خوشبختانه صنايع دفاعي پشتوانه و اتكاي محكمي براي صنعت خودرو محسوب شده و سايپا قصد دارد علاوه بر همكاري‌هاي قبلي، از ظرفيت‌هاي وزارت دفاع بيش از گذشته استفاده كند.

وي تأكيد كرد: قصد داريم با همكاري صنايع دفاع، پروژه ملي بومي‌سازي قطعات خودرو را كه با اجراي آن تاكنون توانسته‌ايم ۵۳ قطعه را داخلي‌سازي كنيم، با جديت بيشتر ادامه داده و قطعات بيشتري را با كمك اين صنايع، داخلی‌سازي كنيم.

سليماني با بيان اين‌كه چندين قطعه مهم و پيچيده خودرو با همكاري صنايع دفاع بومي‌سازي شده است گفت: در محصولات آينده نيز كه به‌زودي به بازار عرضه خواهند شد از اين توانمندي بهره خواهيم برد.

گفتني است در حاشيه اين بازديد سند تفاهم با موضوع كمك و پشتيباني وزارت دفاع از صنعت خودرو، تعميق بومي‌سازي قطعات و توسعه همكاري ميان گروه خودروسازي سايپا و معاونت امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به امضا طرفین رسيد.

انتهای پیام/

شرایط پیش فروش وانت زامیاد اعلام شد

آغاز فروش اعتباری پراید 151 از امروز

واکنش سایپا به انتشار یک ویدئو در فضای مجازی

رشد 15 درصدی فروش، افزایش 40 درصدی درآمد برای سایپا به دنبال داشت

محصولات سایپا کمترین میزان ( CO2 ) را تولید می‌کنند

خودروهای ناقصِ كف كارخانه در سايپا به صفر رسيد

برنامه‌های مدیریتی شرکت سایپا به‌ ثمر نشست

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی